Samordnare till utredningsavdelning

Samordnare till utredningsavdelning

Arbetsbeskrivning

Ref: 20201705 Arbetsuppgifter
Samordnare har som huvudsakligt uppdrag att säkerställa arbetet med utredning, uppdragsbeskrivningar och uppföljning av insatser samt stödja och vägleda utredare i två olika utredningshus.

Samordnare gör kvalificerade bedömningar för att kunna rekommendera och i vissa fall delta i beslut i samråd med sektionschef.

I rollen ingår också att hålla sig uppdaterad kring aktuell lagstiftning och forskning samt att förmedla viktiga förändringar till utredare och sektionschefer.

Samordnare har i uppdrag att samordna arbetssätt och stödja upp i det dagliga arbetet inom utredning och kan delta vid verksamhetsövergripande sammanhang samt säkerställer att grupperna arbetar enhetligt och utifrån verksamhetens mål.

I arbetet ingår att säkerställa god kvalité, köplanering, dagligt ärendestöd, initiera, leda och samordna gemensamma aktiviteter inom ansvarsområdet samt akuta förfrågningar.

I rollen ingår att introducera nyanställda socionomer.

Rollen som samordnare inom verksamheten är ny och arbetet kommer till en början att även innefatta implementering av en ny roll. Du får den spännande och roliga uppgiften att vara med och utforma tjänsten!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen (210 hp) och fleraårig erfarenhet av utredningsarbete inom barn och familj. Du talar och skriver svenska obehindrat och har en god engelska. Har du utbildning och erfarenhet av IAS (intervju av anknytningsstil), Signs of safety eller annan kompetens kring lösningsfokuserat arbetssätt som är relevant för verksamheten ses det som meriterande. 

Vidare ses det som meriterande om du tidigare har erfarenhet av samarbete med interna och externa partners, av handledning/coachning, av arbete inom socialtjänsten och utredningsarbete på institution. 

För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel och ha en god kommunikativ förmåga där en välutvecklad skicklighet i bemötande värderas högt. Du ska ha lätt för att se helheten i situationer och processer, vara självständig i ditt arbete och ta initiativ till förbättringar och nya metoder. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Enebackens barn- och familjeinstition är en kommunövergripande barn och familjeinstitution med sammanlagt 24 platser. Verksamheter arbetar på uppdrag av och i samverkan med socialtjänsten. Enebackens uppdrag är att ta emot och möta behovet av utrednings och behandlingsplaceringar av barn 0-12 år och deras föräldrar. Upptagningsområdet för verksamheten är företrädesvis Malmö Stad. Verksamheten är en dygnet-runt institution med möjlighet till akuta placeringar i två utredningshusen.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Allmän visstidsanställning (2 år). 
Omfattning: Heltid.
Antal tjänster: 1.
Tillträde: 1/9 2020 eller enligt överenskommelse.

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Tjänsten är aktuell under förutsättning att erfoderliga beslut fattas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

23 april 2024

Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

17 april 2024