Service Agenter till Nordea i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Service Agenter till Nordea i Uppsala
Om du brinner för att ge service utöver det vanliga är detta ett jobb för dig! Nordea söker nu Service Agenter till sitt kundcenter i Uppsala. Du får här chansen att arbeta i en spännande och inspirerande miljö i ett kundcenter hos Nordens största bank.

Contact Centre Sverige betjänar Nordeas kunder via telefon, chatt och e-post. Kundcenters fyra enheter i Sverige hanterar tillsammans cirka fyra miljoner telefonsamtal och cirka 150 000 e-postmeddelanden per år.

Om tjänsten

Kundcenter Uppsala är en dygnet-runt-verksamhet vilket innebär att kunderna kan kontakta banken alla dagar på året. Här arbetar idag ca 300 personer.

Tillsammans med dina kollegor bemannar du bankens kundtjänst och arbetar med att besvara privatkunders frågor via telefon. Du hjälper kunder med att hitta rätt produkter, att använda bankens tjänster på rätt sätt och ger smarta råd och tips som underlättar för kunden.

Har du ett intresse för att uttrycka och kommunicera i skrift så finns det goda möjligheter att även arbeta med att hjälpa kunder via e-post, chatt och sociala medier, där det skrivna ordet står i fokus.

Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten.

Du arbetar i snitt 38,5 timmar i veckan och enligt ett fyra-veckors schema.

Din profil

Vi söker dig som är lösningsorienterade och alltid ser till kundens bästa, som kan ta egna initiativ och samtidigt arbeta bra tillsammans med andra. Som Service Agent är det viktigt att du är noggrann, effektiv, ambitiös och trivs med att arbeta i en prestationsinriktad kultur med fokus på resultat. Vi förutsätter att du har ett intresse för ekonomi.

Gymnasiekompetens är ett krav och det är meriterande om du har en akademisk examen. Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper engelska i tal och skrift är ett krav. Har du arbetat med kundtjänst, med service och/eller försäljning i någon form tidigare är även det meriterande.

Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras och vi begär också ett utdrag ur belastningsregistret. Innan ev. anställning kommer du även att få göra ett drogtest.

Sista ansökningsdag: 2016-08-31. Sök tjänsten på www.proffice.se omgående då urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.

För information: Rekryteringskonsulterna Ellinor Hult ellinor.hult@proffice.se, eller Anne Pettersson anne.pettersson@proffice.se.

Uppdragsgivare: Nordea

Start: Från 5 september 2016 och löpande under hösten

Ort: Uppsala

Omfattning: Tillsvidare, heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 40 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

29 oktober 2020

29 oktober 2020