Service Delivery Manager till kund inom retail

Service Delivery Manager till kund inom retail

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Service Delivery Manager med erfarenhet av IT förvaltning och applikationsutveckling till vår kund inom retail. Du kommer ha tjänsteleveransansvar för ett antal applikationer. Några applikationer är outsourcade medan andra är köpta standardapplikationer som förvaltas av kunden. Som service manager hos vår kund är man ansvarig för leverantörshantering inkl. avtal samt har ett ekonomiskt ansvar med fakturahantering, budgetering, prognostisering samt uppföljning och kostnadsoptimering för sina applikationer.
Rollen kräver en affärsmässig helhetssyn och stor förmåga att självständigt leda, driva och följa upp olika initiativ och beställningar, samtidigt som man följer upp och verkar för stabil drift och SLA efterlevnad samt nyckeltalsuppföljning för de applikationer som ingår i ansvarsområdet.



VI ser gärna att du har följande kunskaper

- Erfarenhet som förvaltningsledare eller teknisk projektledare eller Service Delivery manager från större företag gärna inom retail
- Erfarenhet av metoder och modeller som används vid utveckling/test/drift/förvaltning
- ITIL erfarenhet
- Van att hantera beställning och uppföljning av externa leveranser
- Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och kostnadsoptimering
- God förståelse för infrastruktur och arkitektur
- Erfarenhet från IT- och verksamhetsprojekt, erfarenhet från projektledning och förändringsledning är meriterande
- Vana av att verka i ett gränssnitt mellan IT och verksamhet i större och komplexa organisationer med många intressenter.
- Stor erfarenhet av att hantera och leda flera intressenter och leverantörer.
- Erfarenhet av att leda både vattenfalls- och agil applikationsutveckling och förvaltning
- Svenska och engelska obehindrat i tal, skrift och förståelse
- Användarkunskap av Service Now, Jira, agresso är meriterande

Det är viktigt att man har förmåga att snabbt sätta sig in i rollen samt kunna agera självständigt, skapa kontakter och söka information där så behövs.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024