Service Delivery Manager (tjänsteansvarig) Tele- & Data Communication

Service Delivery Manager (tjänsteansvarig) Tele- & Data Communication

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett mycket centralt, viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana!Humana söker nu en driven Service Delivery manager (tjänsteansvarig) för tele- & datakommunikation med placering i Stockholm, Örebro, Malmö eller annan ort där Humana har kontor.

Om tjänsten
Tele- & datakommunikation är mycket centralt för koncernen och ditt uppdrag är att ansvara för hela tjänsteområdet tele- & datakommunikation. Detta omfattar bland annat mobil och fast telefoni, växel, moderna kommunikationssätt såsom Teams, samt datakommunikation för Humanas samtliga verksamhetsenheter, vilka finns från söder till norr i Sverige.  I tjänsten ingår också ansvar för TV ur ett tekniskt perspektiv. I tjänsten kan resor förekomma.
I rollen som Service Delivery Manager Tele- & Data Communication samarbetar du med ett flertal intressenter, både interna och externa. En mycket spännande och central roll på Humanas IT-enhet!

I rollen som Service Delivery Manager Tele- & Data Communication kommer du huvudsakligen att:
- ansvara för att för att planera, följa upp och vidareutveckla leveranser inom tjänsteområdet tele- & datakommunikation
- vara den primära kontakten för interna intressenter (beställare, chefer, ledningsgrupper) och mot partners inom tele- & datakommunikation
-  vara motpart vid incident-, problem- och SLA-hantering gällande tele- & datakommunikation
-  lägga och förbereda beställningar till leverantörer avseende hårdvara, drift och underhåll för tjänsteområdet
- budgetera och följa upp faktiska kostnader gentemot avtal
- hjälpa och serva verksamheten rörande tele- & datakommunikation
- föreslå förändringar i avtalet med partners
- ansvara för rutiner och processer inom tele- & datakommunikation, och att dessa är uppdaterade och kända av interna intressenter och partners
- vara beställningsansvarig gentemot leverantörerna rörande tele- & datakommunikation
- agera tekniskt bollplank för våra enheter gällande TV
- ansvara för övriga förekommande uppgifter inom tele- & datakommunikation

Vem är du?
För denna tjänst krävs det att du har:
- mycket goda hands-on kunskaper inom tjänsteområdet tele- & datakommunikation
- god kännedom om leveransuppföljning och kan föra god dialog med Humanas beslutsfattare, chefer och leverantörer
- du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är även meriterande om du har: 
-  kunskap och kännedom kring mobiltelefoni och växellösningar
- vana av att beställa datakommunikation och veta vilka utmaningar det kan vara att få leverans utanför storstäderna
- god kunskap om och erfarenhet av ITIL Service Delivery och/eller processer för vidareutveckling och förvaltning av IT-tjänster

Du är en teknikintresserad, positiv och drivande person som är initiativrik och van att arbeta mot mål (resultatorienterad).  Du har god samarbetsförmåga, är kreativ och gillar att jobba med många kontaktytor till interna och externa intressenter. Noggrannhet, systematik och struktur samt kvalitetsmedvetenhet är viktiga egenskaper.

Att jobba på Humana 
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. På Humana har vi en bra anledning att stiga upp och gå till jobbet varje dag. Vi är hängivna uppgiften att ge så många människor som möjligt ett bra liv. Det är en stor uppgift. Och vi har tur – vi har 16 000 talangfulla medarbetare.
Vi tror på att ge våra medarbetare eget ansvar och på att ha starka ledare som inspirerar, stödjer och coachar. Vi bygger varaktiga relationer – med våra kunder, med våra samhällspartner och med varandra. Vi hjälper våra medarbetare att utveckla sin kompetens och bygga meningsfulla karriärer. Vi är en gemenskap av hjältar som aldrig ger upp. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu? 
Sista ansökningsdag för tjänsten är 3 maj 2020. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. 
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt arbetsprov. 

Välkommen med din ansökan! 
Vi har gjort vårt val kring annonseringsalternativ för rekryteringsprocessen och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023