Service Desk Manager till Tunstall

Service Desk Manager till Tunstall

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Support & Servicefunktionen hos den marknadsledande aktören i en växande och viktig bransch inom connected health och connected care? Tunstall befinner sig i ett expansivt läge och är i behov av en Service Desk Manager till sin support- och serviceorganisation. Service Desk Manager ingår i Support & Servicefunktionens operativa ledningsgrupp och rapporterar till Support & Service Operations Director. Här ges du möjligheten att bli en del av ett affärsdrivet och marknadsledande företag med en positiv företagskultur, tydligt syfte och goda värdegrunder.

OM TJÄNSTEN
Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Tunstall Nordic har totalt ca 360 anställda (ca 280 Sverige, 60 Danmark, 20 Finland, 5 Norge) och omsätter ca 600 Mkr. Det nordiska huvudkontoret ligger i Malmö. Besök gärna Tunstall för mer information.

Tunstall Nordic är inne i en förändrings- och omstruktureringsfas då omvärlden och marknaden ställer nya och högre krav på dem som bolag. Denna transformation sker inom bl.a. följande områden; privatisering – från offentligt finansierad till privat äldrevård, digitalisering – teknikskiftet från analoga produkter till digitala, ”tjänstefiering” – från produkter till tjänster, ”molnifiering” – från lokala installationer till hostade molnlösningar.

Övergripande ansvarar Service Desk Manager för att driva och utveckla Tunstalls nordiska service desk och säkerställa en hög och tillförlitlig servicenivå utifrån Tunstalls övergripande mål och värdegrunder. I denna roll kommer du fortsätta att bygga upp en 24/7 supportverksamhet och skapa en service desk i världsklass!

ARBETSUPPGIFTER
Som Service Desk Manager ansvarar du för support & tjänsteleverans samt kvalitén av dessa. Det är en operativ och taktisk ledarroll med fullt personalansvar för ett team om cirka 15 personer där du jobbar nära teamet.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Följa upp, stötta och utbilda medarbetare
* Ansvara för personalrelaterade frågor som rekrytering och schemaläggning etc.
* Skapa en kundorienterad funktion med väldigt hög servicekänsla
* Automatisera och effektivisera support- och leveransfunktionen
* Mycket samverkan och kommunikation med både interna och externa kontakter


VI SÖKER DIG SOM
Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.


* Vi söker dig som varit ledare i ett par år för en service desk där man ansvarat för incidenthantering och tjänsteleverans
* Med fördel har du arbetat i ett bolag som har egenutvecklade produkter
* Du har starkt tekniskt intresse
* Erfarenhet av ITIL är ett krav
* Att ha arbetat i ServiceNow är meriterande
* Du har sannolikt en eftergymnasial utbildning inom IT, teknik eller ekonomi


För att lyckas i rollen krävs det att du har en hög ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och för att organisationen ska nå sina mål. Du arbetar strukturerat och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt levererar inom utsatta tidsramar. För att trivas i rollen är du beredd att lägga ner både tid och energi i ditt arbete och arbeta fokuserat tills önskat resultat är uppnått. Och sist men inte mist brinner du för att överträffa kundernas förväntningar och har förmågan att kommunicera och hitta lösningar på problem.

Övrig information


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid/Tillsvidare
* Placering: Malmö, Hyllie
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tunstalls önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agil coach, Stockholm

Agil coach, Stockholm

24 september 2021

Region Kalmar län söker trainee projektledare IT

Region Kalmar län söker trainee projektledare IT

24 september 2021

24 september 2021

Office 365 Specialist

Office 365 Specialist

24 september 2021