Service Desk Tekniker till ett av Nordens största IT-tjänstföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom IT och vill lära dig mer om högklassig service? Vill du samtidigt arbeta på ett företag som är kända för sin förmåga att utveckla Sveriges vassaste IT-konsulter. Vill du kombinera ditt tekniska kunnande med kundbemötande är denna tjänst något för dig!

OM TJÄNSTEN
Som Service Desk Agent kommer du att arbeta på Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar företaget dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet.

Academic Work söker nu för vår kunds räkning en Service Desk Agent till kontoret i Solna. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Vår kunds intention är att du på sikt ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Om du vill bli en del av och göra karriär på en av Nordens största IT-tjänsteföretag är detta alltså chansen för dig.

ARBETSUPPGIFTER
Som Service Desk Agent kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet för vår kund är att vara den bästa servicedesken i Sverige. Vill du vara med på resan som ska ta dem dit?

I rollen kommer du ingå i ett team som hanterar det dagliga arbetet innefattande mottagande och registrering av inkommande ärenden och felavhjälpning både via telefon och remote. Du kommer hjälpa användarna i deras plattform som är baserad på Windows 7-10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook även nätverksrelaterande frågor kommer vara en del av din vardag.

Ditt arbete går ut på att dagligen ta emot de supportärenden som kommer in och göra prioriteringar efter behov och tid. Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare vid komplicerade och omfattande problem. Tillsammans med dina kollegor samarbetar ni för att gemensamt nå uppsatta mål.

Vår kund värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som betyder mycket även för dig. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa arbetsglädje, skapa kundnytta och lyfta företaget till nya höjder. De är måna om att du ska trivas i ditt dagliga arbete och vill också erbjuda dig möjlighet att växa inom företaget. Det är upp till dig att visa vad du vill och vart du vill.

VI SÖKER DIG SOM
Du som söker har dokumenterad erfarenhet av support inom IT och lägger stor vikt vid kundbemötande och servicekänsla. Sitter du på en djup teknisk kunskap och brinner för att föra din kunskap vidare och agera problemlösande mot kunder så passar tjänsten för dig.

Specifikt efterfrågad kompetens:


* Flytande i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken
* Goda kunskaper inom Active Directory, Officepaketet, Citrix, MS Office suite, MS Exchange och Office365, samt Windows 7/8/10
* Grundläggande kunskaper inom Windows Server, nätverk, Linux och ITIL.


Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten eftersom, som vi nämnde ovan, är målet inriktat på att bli bäst. För att komma dit behövs du som är drivande, konsultmässig och har en väl utvecklad samarbetsförmåga med såväl kunder som kollegor. Du har stor förmåga att skapa förtroende i kraft av din person och dina erfarenheter samt är en lagspelare och ha en stark vilja att dela med dig av din kunskap till andra. För visst är det härligt att vara ett gäng positiva kollegor som jobbar tillsammans mot fullständigt nöjda kunder! Vi söker efter dig som gillar förändring och som trivs med att arbeta i en organisation i rörelse.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Augusti med hänsyn till uppsägningstid.
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna Business Park
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 19 november 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Datasamordnare - Infrastruktur

Datasamordnare - Infrastruktur

27 februari 2023

Datasamordnare - Infrastruktur

Datasamordnare - Infrastruktur

27 februari 2023

Driftoperatör Windows/Unix

Driftoperatör Windows/Unix

6 februari 2023