Service Manager till Selecta i Jönköping/Skövde

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Selecta är Europas ledande serviceföretag inom mat och dryck för arbetsplatser och offentliga miljöer. Selecta finns representerat i 24 länder. I Norden finns Selecta på 45 orter och har 700 anställda. Vi erbjuder våra kunder, stora som små, anpassade servicelösningar för kaffe- och varuautomater samt tillbehör och varor till dessa.

Arbetsbeskrivning
Som Service Manager är du operativt ansvarig för att leda Selectas servicepersonal i den dagliga leveransen av Selectas tjänster mot slutkund. Arbetet är mycket omväxlande och målstyrt och för att passa i tjänsten har du flera års erfarenhet av ledarskap. Vi söker dig som är en engagerad ledare, som är tydlig i din kommunikation, har ett eget driv och ett coachande ledarskap där du engagerar, inspirerar och motiverar dina medarbetare! Selecta kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett internationellt företag där personalens trivsel ligger som grund för den personliga prestationen. Du får goda möjligheter till att vara med och påverka hur Selecta jobbar med ledarskap och medarbetsutveckling.

Arbetsuppgifter och tjänsten
I rollen ansvarar du för cirka 15 medarbetare. En viktig del i arbetet är att tillsammans med dina medarbetare vara ute hos Selectas kunder för att säkra Selectas serviceleverans. Vidare ansvarar du för att Selecta har rätt kompetens och bemanning inom ditt ansvarsområde.

För Selecta gäller det att i alla lägen infria och helst överträffa kundernas och konsumenternas förväntningar. I rollen mäts du både på vad du gör och hur du gör det och därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med deras: Lagarbete, Engagemang och Kvalité.

I rollen ingår:
•aktivt ledarskap med personalansvar
•resursplanering och bemanning
•målstyrd uppföljning av budget och aktivitetsnivåer
•relationsbyggande med Selectas kunder
•planering och effektivisering av körturer
•rapportering

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar för en större grupp. Kommer du från en servicebransch är det särskilt meriterande. Du har god förståelse för medarbetarcoachning, ekonomisk uppföljning, resursplanering, rekrytering och har du förståelse för arbetsrätt är det en stor fördel.

Vi söker dig som är kommunikativ och coachande i ditt ledarskap. Du är duktig på att inspirera, motivera och engagera. Du är flexibel och trivs med en ständigt föränderlig omgivning och miljö. Du har samtidigt förmågan att vara tydlig och ställa krav samt vågar ta obekväma beslut.

Goda kunskaper i engelska, MS-office samt B-körkort fordras för rollen.

Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du chefsrekryteringskonsult Bernt Legersjö på tfn.0703 - 77 09 66. Du söker tjänsten via experis.se, enligt länk nedan. I denna rekrytering tillämpas löpande urval.



Selecta är Europas ledande serviceföretag inom mat och dryck för arbetsplatser och offentliga miljöer. Selecta finns representerat i 24 länder. I Norden finns Selecta på 45 orter och har 700 anställda. Vi erbjuder våra kunder, stora som små, anpassade servicelösningar för kaffe- och varuautomater samt tillbehör och varor till dessa.

Arbetsbeskrivning
Som Service Manager är du operativt ansvarig för att leda Selectas servicepersonal i den dagliga leveransen av Selectas tjänster mot slutkund. Arbetet är mycket omväxlande och målstyrt och för att passa i tjänsten har du flera års erfarenhet av ledarskap. Vi söker dig som är en engagerad ledare, som är tydlig i din kommunikation, har ett eget driv och ett coachande ledarskap där du engagerar, inspirerar och motiverar dina medarbetare! Selecta kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett internationellt företag där personalens trivsel ligger som grund för den personliga prestationen. Du får goda möjligheter till att vara med och påverka hur Selecta jobbar med ledarskap och medarbetsutveckling.

Arbetsuppgifter och tjänsten
I rollen ansvarar du för cirka 15 medarbetare. En viktig del i arbetet är att tillsammans med dina medarbetare vara ute hos Selectas kunder för att säkra Selectas serviceleverans. Vidare ansvarar du för att Selecta har rätt kompetens och bemanning inom ditt ansvarsområde.

För Selecta gäller det att i alla lägen infria och helst överträffa kundernas och konsumenternas förväntningar. I rollen mäts du både på vad du gör och hur du gör det och därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med deras: Lagarbete, Engagemang och Kvalité.

I rollen ingår:
•aktivt ledarskap med personalansvar
•resursplanering och bemanning
•målstyrd uppföljning av budget och aktivitetsnivåer
•relationsbyggande med Selectas kunder
•planering och effektivisering av körturer
•rapportering

Vem är du?
Vi söker dig med minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap och personalansvar för en större grupp. Kommer du från en servicebransch är det särskilt meriterande. Du har god förståelse för medarbetarcoachning, ekonomisk uppföljning, resursplanering, rekrytering och har du förståelse för arbetsrätt är det en stor fördel.

Vi söker dig som är kommunikativ och coachande i ditt ledarskap. Du är duktig på att inspirera, motivera och engagera. Du är flexibel och trivs med en ständigt föränderlig omgivning och miljö. Du har samtidigt förmågan att vara tydlig och ställa krav samt vågar ta obekväma beslut.

Goda kunskaper i engelska, MS-office samt B-körkort fordras för rollen.

Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du chefsrekryteringskonsult Bernt Legersjö på tfn.0703 - 77 09 66. Du söker tjänsten via experis.se, enligt länk nedan. I denna rekrytering tillämpas löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 april 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


24 april 2024

8 april 2024

15 april 2024

30 mars 2024