Service- och affärsinriktad Kundspecialist till Öresundskraft

Service- och affärsinriktad Kundspecialist till Öresundskraft

Arbetsbeskrivning

Vi är 400 eldsjälar som genom kunddriven affärsutveckling erbjuder hållbara energi- och kommunikationslösningar. Tillsammans med våra 125 000 kunder skapar vi smarta tjänster och resurseffektiv energianvändning, varje dag. Vi ägs av Helsingborgs stad och med en produktpalett av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband, stadshubb för Internet of Things samt energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld". www.oresundskraft.se Se gärna filmen Jag är Öresundskraft

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.

Du älskar att arbeta i team och sätter laget före jaget.

Du är problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass.

Du sätter kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär.

Du arbetar för en bättre värld.

Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?

 

Är du Öresundskraft? Jag är  Öresundskraft , ett företag som arbetar med kommunikations- och energilösningar. Jag söker dig som vill göra en positiv skillnad för människor och miljö och skapa en bättre värld! Som driver på utvecklingen och inte stannar i vid dagens resurseffektiva energierbjudande utan bejakar ny kunskap och teknik, inte minst digital infrastruktur, datainsamling och analys för nya hållbara lösningar, smarta bostäder och ett resurseffektivt samhälle. Jag söker dig som vill arbeta tillsammans, som sätter laget före jaget.  

Vi är 400 eldsjälar som genom kunddriven affärsutveckling erbjuder hållbara energi- och kommunikationslösningar. Tillsammans med våra 125 000 kunder skapar vi smarta tjänster och resurseffektiv energianvändning, varje dag. Vi ägs av Helsingborgs stad och med en produktpalett av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, bredband, stadshubb för Internet of Things samt energitjänster lever vi vår vision: "För en bättre värld".  www.oresundskraft.se  Se gärna filmen  Jag är Öresundskraft 

 

Nu vill vi stärka vårt team med en Kundspecialist som skapar affärsvärde och kundnöjdhet! Din nya arbetsplats På Öresundskraft bygger vi starka kundrelationer och skapar en kundupplevelse i världsklass. En kundupplevelse där vi löser varje kunds utmaning friktionsfritt. Där vi inspirerar med nya innovativa lösningar och överraskar genom att göra något extra av det vardagliga. Sådana upplevelser sker inte av en slump utan genom ett strukturerat och målmedvetet arbete tillsammans med kunden och med affären i fokus. Vi bygger nu en ny organisation med kraft för att kunna leverera på vårt löfte och söker nu därför två Kundspecialister till vikariat.



Ditt nya ledarteam På Öresundskrafts Kundcenter blir du en del av hjärtat av vår verksamhet tillsammans med Bim Varga och ett gäng fyllt med glädje och omtanke. Vårt ansvar är att leda Öresundskrafts kunddialog in i framtiden. Vi är otroligt måna om våra kunder och älskar att skapa kundupplevelser som skiljer sig från normen. Vi brinner för det som är nyskapande, annorlunda och sömlöst. För att omsätta detta i praktiken behöver vi din kreativitet och serviceförmåga och som Kundspecialist kommer du att bli en viktig spelare i vårt team och för Öresundskraft. I vårt Kundcenter är varje ögonblick en möjlighet för dig att sälja in framtidens affärer och skapa upplevelser i världsklass, värda att berätta om.



Om tjänsten Som medarbetare på Kundcenter arbetar du tillsammans med teamet för att ge service och mervärde till kunderna på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler kunderna föredrar. Du tar ansvar för uppdraget, arbetar affärsmässigt och driver mot att öka kundvärde och kundnöjdhet direkt och över tid. För att leverera på ditt uppdrag har du ett genuint engagemang och intresse för vår affär, våra kunder och sätter alltid laget före jaget i din dagliga gärning. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i, både via inkommande och utgående bearbetning
Hantera och lösa kundärenden (end to end ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
Försäljning av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov, både i form av direkta/utgående säljinsatser och i form av lojalitetsdrivande merförsäljning
Rådgivning till våra kunder
Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
Att systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
Att stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen
 

Vem söker vi? Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.

 

För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du: Är modig, engagerad och brinner för uppdraget
Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
Är affärsdriven och säljande
Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
Är logisk och har bra simultankapacitet
Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
Har god problemlösningsförmåga
Är rolig att arbeta med
 
Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!


Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

 

Ansökan Du ansöker med CV och personligt brev. Vi arbetar med ett löpande urval för intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag: 2020-09-08.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Bim Varga 042-490 33 26 eller bim.varga@oresundskraft.se.

Annonsen avser två vikariat med start 2020-10-01 eller enligt överenskommelse.


Till bemannings- och rekryteringsföretag: vi har valt att själva hantera annonsering- och rekryteringsprocessen för denna tjänst. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt direktkontakt med rekryterare eller annonsförsäljare, tack .



Fackliga kontakter Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551

Emil Johnsson Vision, 042-490 3516

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Lidén, Inköpschef
042-490 3446
Annika Lövgren, CFO
042-490 3684

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2020
  • Ansök senast: 8 september 2020

Besöksadress

Västra Sandgatan 4
None

Postadress

Västra Sandgatan 4
Helsingborg, 25106

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024