Service Team Manager, Scandic Landvetter, heltid

Service Team Manager, Scandic Landvetter, heltid

Arbetsbeskrivning

Are you ready for take-off?

Beläget mitt i terminalen och det givna stoppet på resan. Välkommen till Scandic Landvetter!

Hos oss på Scandic Landvetter börjar semestern redan på flygplatsen. Förutom att möta nya och gamla resekamrater, så kommer såväl Göteborgare som långväga gäster checka in hos oss. Här kan våra gäster landa mjukt i lobbyn, koppla av i baren innan take off eller bjuda kunderna på en trerätters. Så vill du arbeta på ett hotell med internationell atmosfär och tillsammans med oss ge våra gäster service i absolut toppklass? Då är du den vi söker!

Nu söker vi en Service Team Manager - som trivs att vara i händelsernas centrum

Oavsett varför gästen stiger in genom våra dörrar är det få saker som är så uppskattat som ett vänligt ansikte som möter upp och hälsar välkommen. Som Service Team Manager agerar du värd, och tillsammans med resten av teamet på hotellet är det du som skapar en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse.

I rollen som Service Team Manager arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästupplevelsen. Under din tid hos oss kan dessa ansvarsområden variera i takt med att du och Scandics affär utvecklas. Teamen tar själva ett stort eget ansvar för att utveckla och förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi kan överträffa våra gästers förväntningar. På köpet får vi även väldigt roligt på jobbet!

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen, men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team. I rollen som Service Team Manager har du det övergripande ansvaret för reception, konferens och servering. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare att leverera service i världsklass!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Leda och utveckla verksamheten utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar.
• Vara delaktig i driften
• Personalansvar för teamen inom reception, konferens och servering
• Koordinera avdelningarna för att möta våra gästers önskemål
• Coacha och inspirera dina medarbetare
• Planera och bemanna utefter behov
• Skapa förutsättningar för teamet att ge gästservice i världsklass

Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar efter verksamhetens behov och har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som leadre hos oss är du dessutom modig, prestigelös och ser Scandics värderingar som dina!

Erfarenheter du tar med och delar med oss:
• Erfarenhet av ledande befattning i liknande roller
• Mycket god administrativ förmåga
• God förmåga att arbeta i olika systemstöd och digitala verktyg
• Relevant utbildning inom hotell, turism eller service
• Erfarenhet av service och insikter om förutsättningar för utmärkta serviceupplevelser
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenheter inom reception, konferens och/eller servering

Information om tjänsten:
Det här är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Inledningsvis ligger största delen av ansvaret inom reception, konferens och servering. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Det här är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2020
  • Ansök senast: 3 januari 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Verksamhetschef till hotell- och restaurangverksamhet

25 januari 2024

17 januari 2024