Servicedeskmedarbetare till Jensen Education

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en omväxlande roll med helhetsansvar för service-desken, problemlösning kring stort och smått och gillar att ge bästa service? Sök till JENSEN Education!

OM TJÄNSTEN
Som medarbetare i JENSEN educations service desk kommer du att få en mycket bred och varierande roll, där du har helhetsansvar för all intern IT-support, något som gör att du ständigt kommer att behöva ge dig i kast med kända såväl som okända utmaningar. Du kommer att arbeta i en grupp bestående av två personer.

Rollen är mycket rolig och omväxlande, där du också är ute en hel del i verksamheten och hjälper kollegor och studenter mer hands-on, något som gör detta till ett socialt arbete med många kontaktytor.

ARBETSUPPGIFTER
Som den mest tekniskt kunnige i servicedesken kommer du att vara ytterst ansvarig för all intern support på JENSEN education, vilket kommer att ge dig en mycket bred tjänst med allt från enkla arbetsuppgifter till mer svårlöst problematik. I grunden finns företagets ärendehanteringssystem (Zendesk), där du är primärt ansvarig för alla inkommande ärenden. Du kommer att arbeta med att lösa allehanda supportärenden och säkerställa att delegerade ärenden också tas om hand och löses på bästa sätt. Många av dem löser du på egen hand, men då JENSEN education samarbetar med Caperio som extern driftpartner så finns även deras support för tyngre ärenden av driftskaraktär.

Du kommer ha hand om kontohantering, e-mail och lösen samt behörighetsfrågor och uppdatera intranätet angående driftstatus. Du är kontaktperson mot Caperio och sköter dialogen med dem och övervakar driftsmiljön från er sida samarbetet.

Funktionaliteten i det trådlösa nätverket ligger på ditt bord, varför du bör vara van vid att t.ex. konfigurera switchar och koppla ihop hårdvara. Du är även den som ansvarar för inventeringen av hela Jensens IT.

Du har helhetsperspektivet och ansvarar för att supporten håller hög kvalité. Rollen är bred och inga uppgifter är för små eller för stora för dig. Då du ständigt kommer att ställas inför nya utmaningar så finns stora möjligheter att växa och lära sig mycket!

Sammanfattningsvis kommer du att:


* Bemanna JENSEN educations service desk
* Ansvara för uppföljning och statistik av samtliga ärenden
* Administrera, dokumentera och säkerhetsställa IT-relaterade ärenden
* Felsöka och se till så att systemen fungerar (större felsökningar sker externt)
* Ansvara för service/reparation av studenternas datorer


VI SÖKER DIG SOM
Är i början av din IT-karriär och vill ha en bred och varierande roll, drivs av att ta mycket eget ansvar och inte är rädd för nya utmaningar. I din roll som supportansvarig kommer du att ha mycket kontakt med såväl interna medarbetare och elever som externa leverantörer. Det krävs därför av dig att du är både kommunikativ, pedagogiskt lagd och duktig på att samarbeta.

Vidare ser vi att du:


* Har arbetat i någon form av supportroll tidigare och ca. 2 till max 4 års erfarenhet av arbete med IT-miljöer
* Är duktig på administrativt arbete
* Har viss nätverksvana (kan koppla sladdar samt konfigurera switchar och annan IT-utrustning)
* Är duktig på programvara från Microsoft och Google
* Pratar och skriver svenska och engelska obehindrat
* Troligen har någon form av eftergymnasial utbildning
* Driftkunskap och att kunna administrera SCCM är starkt meriterande.


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare

ARBETSTID: Kontorstider

ANNONSID: 14973085

PLATS: Vasastan, Stockholm

KONTAKT: Rikard Bendt

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och långsiktiga ägare. JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med verksamhet i de flesta större städer runtom i Sverige. Vårt utbildningskoncept ”Träning för verkligheten” genomsyrar all verksamhet.

Vi har förtroendet att utbilda ca 7 500 studerande inom sex olika verksamhetsområden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning, yrkeshögskola och work. JENSEN education sysselsätter ca 500 personer och omsätter knappt 500 MSEK.

Läs mer här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 5 augusti 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

22 oktober 2020

Administratör inom Webinar plattform

Administratör inom Webinar plattform

22 oktober 2020