OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som Servicedesktekniker hos våran kund så kommer du tillsammans med dina kollegor att supportera 2000 användare runtom i världen, med fokus på EMEA och 2nd line support. Servicedesken ansvarar även för 1st line vilket innebär att du även kommer att ansvara för 1st line support, ca en dag i veckan. Telefonsupporten är indelad i halvdagar, kl 8-12 samt kl 12-16, så det är totalt 10st pass per vecka som delas lika mellan 5 tekniker (varav en sitter i Schweiz). Inom 1st line hanteras lättare incidenter och ärenden och totalt löser Servicedesk ca 80 % av ITs ärenden. Många ärenden kommer utanför Sverige, varpå det är viktigt att du är bekväm med det engelska språket i tal och skrift. Beroende på belastningen på 1st line så finns det möjlighet att lösa ärenden som är mer komplexa och tar längre tid och därmed utveckla sin tekniska kompetens. Användarna kommer även in till Servicedesk ibland när de vill ha hjälp.
Ansvarsområden
- IT-Support via i första hand telefon och mail
- Kontoadministration och behörigheter i Active Directory
- Skrivarsupport, både lokala och nätverksskrivare
- Installation, felsökning av hårdvara och mjukvara
- IPhone, iPads – Installation och felsökning
- Dokumentation
Kvalifikationer
Du är den som användarna först kommer i kontakt med när de vill ha hjälp. Därför söker vi en person som har lätt för att anpassa sin kommunikation utefter användarens tekniska nivå samt som gillar att arbeta i ett team. Servicedesk är ITs ansikte utåt mot verksamheten och det är viktigt att alla användare känner sig välkomna och har ett förtroende när de kontaktar Servicedesk, vi sätter ett stort värde på personer som gillar att ta ett stort ansvar och är serviceinriktade.
Krav:
Tidigare erfarenhet av:
Microsoft Office, Office 365
Microsoft Windows 7, 8, 10
Active Directory
Felsökning nätverk och skrivare
iPhone/iPad, installation och felsökning
Systemadministration
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av:
Sharepoint Online
SCCM
ServiceNow
Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet som supporttekniker och har arbetat i minst 2 år med 1st/2nd line.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta anders.andersson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044