Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Servicehandläggare till Karlskrona

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Karlskrona är vi 7 medarbetare. Vi tillhör servicekontoren i Kronoberg/Blekinge och arbetsområde Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet som är Karlshamn och Växjö.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

-med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

-som är till nytta för medborgare och företag

-med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

-som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

-som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

-har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

-minst två års arbetslivserfarenhet varav du har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

-har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

-har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

-bemöter andra väl och har god servicekänsla

-har mycket god kommunikativ förmåga

-har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

-är flexibel

-ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

-stödjer och samverkar.

Det är önskvärt att du innehar körkort.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställning
Anställningen i Karlskrona är ett vikariat på heltid tom 16-12-31 med tillsättning så snart som möjligt.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Ann-Margreth Olsson på telefon 010 -118 05 88. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Anneli Wetterholt på telefon 010 – 118 68 12. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Lind på telefon 010 - 114 01 67 alt christel.lind@forsakringskassan.se och för SACO Nadereh Veis Mohammadi på telefon 010 – 579 98 05 och för SEKO 08-7869000.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 050147-2016 senast den 13 september. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan till oss!

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Liknande jobb


9 februari 2024

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

9 februari 2024

26 januari 2024