Servicehandläggare för 3-skift till Trafikkontoret

Servicehandläggare för 3-skift till Trafikkontoret

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.



Servicecenter är öppet dygnet runt alla årets dagar för att ge Stockholms invånare och besökare den bästa tänkbara servicen.

Nu söker vi en servicehandläggare som vill arbeta 3-skift.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag som servicehandläggare på vårt servicecenter där du tillsammans med ca 25 kollegor får chansen att vara en del i trafikkontorets processer för att förbättra tillgänglighet och service för stadens invånare. Du ansvarar för att ta emot och handlägga ärenden som rör stadens utomhusmiljö och som inkommer via ”Tyck-till-appen”, webben, e-post, post och telefon.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara, registrera och vidarebefordra inkommande ärenden från invånare, företagare och besökare i Stockholms stad. Du ser möjligheter i att arbeta i flera olika kommunikationskanaler. Nära samarbete sker med trafikkontorets olika verksamheter och övriga förvaltningar inom Stockholms stad för att säkerställa att de som kontaktar oss får rätt information och väl utvecklade svar på frågor och funderingar.

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har:

- teoretisk gymnasieutbildning, gärna med samhällsinriktning
- flerårig arbetslivserfarenhet av kundtjänstarbete och kundbemötande
- sakkunskaper och erfarenhet av samhällsfrågor, stadsmiljö- och trafikfrågor från liknande roll i kommunal förvaltning
- god lokalkännedom i Stockholm
- mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i olika IT-system
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- goda kunskaper i engelska.


Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i olika kanaler ur ett kundserviceperspektiv


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har förmåga att klart och koncist uttrycka dig genom såväl muntlig som skriftlig kommunikation. Du har ett stort intresse för samhällsfrågor och gärna de områden som berör stadsmiljön. För att trivas i rollen som handläggare hos oss behöver du vara lösningsfokuserad, ta egna initiativ och ha lätt för att skapa kontakter. Du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och har en hög servicenivå. Vi uppskattar en positiv grundsyn och ett flexibelt förhållningssätt med en förmåga att snabbt kunna växla mellan olika kanaler. Vi tror också att du är nyfiken och har lätt för att lära nytt.

Varmt välkommen med din ansökan!


Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lindqvist
cecilia.lindqvist@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Ragnar östbergs plan 1
None

Postadress

Ragnar östbergs plan 1
Stockholm, 11221

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023