Serviceinriktade handläggare sökes till heltidsuppdrag med start i december

Serviceinriktade handläggare sökes till heltidsuppdrag med start i december

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med handläggning eller beslutsfattande och trivs att arbeta i ett snabbt tempo? Då kan du vara den vi söker.

Om uppdraget

En av Sveriges största myndigheter Försäkringskassan är nu i behov av förstärkning avseende handläggare. Uppdraget börjar den 14/12-20 och pågår till den 31/3-21 med möjlighet till förlängning. Omfattningen är heltid med arbetstiden 8-16.30 vardagar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som handläggare kommer du ta ställning till information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i kunders ärenden. Kundkontakten kommer att ske via telefon. Du kommer ingå i avdelningen som hanterar utredning av sjukpenninggrundande inkomst för kunder med aktiebolag, egna företagare, privatpersoner som har internationella inkomster eller kombinerar studier med arbete i någon form.

Dina kvalifikationer

- Har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
- Mycket goda kunskaper i svenska.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
- Minst (1) års arbetslivserfarenhet som handläggare
- Erfarenhet av att arbeta med handläggning eller beslutsfattande i någon form
- Förstår och värdesätter människors olikheter
- Trivs med ett snabbt tempo och kan kombinera hög kvalitet med hög effektivitet
- Har förmåga att självständigt (efter introduktionsutbildning) kunna läsa, tolka och förstå regelverk och omsätta teori i praktisk handläggning.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2020
  • Ansök senast: 3 december 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023