Servicespecialister sökes till Kontaktcenter

Servicespecialister sökes till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Om Kontaktcenter
Kontaktcenter är vägen in till Trollhättans Stad.

Genom vårt kontaktcenter ökar vi tillgängligheten för att i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som via besök. Kontaktcenter ska säkerställa en snabb och enhetlig service med god kvalitet oavsett ärende. 1 september 2021 öppnade kontaktcenter sina portar och vi sitter i nyrenoverade fina lokaler i stadshuset entré.

Nu växer vi och behöver utöka vårt gäng med fler kompetenta kollegor som vill bidra till en god kultur. För oss betyder det att vi har tillit till varandra, är varandras backup där vi stärker och stöttar varandra och att vi har balans mellan arbetsliv och privatliv.
Hos oss har vi ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Som servicespecialist hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete med frihet under ansvar och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är måna om att du mår bra och som en del i detta erbjuder vi friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag.

Vår enhet och dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak att besvara frågor, förmedla information och vägleda utifrån en generell kommunkunskap. Vidare ingår vissa administrativa uppgifter. Du utför dina arbetsuppgifter genom flera servicekanaler där telefon är ditt huvudsakliga verktyg. Du kommer arbeta i samtliga servicekanaler och kommer att rotera mellan kontaktcenters olika funktioner. Arbetet förutsätter god datorvana och att du är bekväm i att hantera datorer och systemstöd. Samtidigt som du söker information och registrerar ärenden hanterar du medborgaren som finns med i aktuell servicekanal exempelvis telefon, chatt eller reception. Vi befinner oss fortfarande i etablering/införandefasen och Du kommer vara delaktig i löpande förbättringsarbete inom enheten och tillsammans med förvaltningarna inom Trollhättans Stad.

Kvalifikationskraven är:
- fullgjord gymnasieutbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet i ett kontaktcenter/kundtjänst eller likvärdigt arbete.
Det innebär att du har erfarenhet av:
- att självständigt kunna lösa ärenden genom att arbeta med följdfrågor, informationssökning i flera olika system och att ge information, råd, upplysningar och hänvisningar samt dokumentera i ärendehanteringssystem.
- en eller flera av följande servicekanaler: telefoni, chatt, e-post eller personligt bemötande med besökare.
- förbättringsarbete i ärendehantering, till exempel utveckling av standardiserade arbetssätt och rutiner, både utifrån ett individuellt förbättringsarbete och i samverkan med andra.
- god systemvana med standardiserande arbetssätt.
- mycket goda kunskap i svenska språket både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har;
- avslutad högskoleutbildning inom samhällsinriktning, service, administration, kommunikation eller annan likvärdig utbildning.
 - arbetslivserfarenhet av ärendehantering i sociala medier (Facebook).
- arbetslivserfarenhet av rutin- och regelstyrda beslut.
- utveckling av verksamhetssystem.
- grundläggande kunskaper i finska, somaliska, bosniska/serbiska eller arabiska.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha en genuin känsla för service och vara duktig på att skapa goda relationer med din omgivning. Du är trygg i dig själv och bekväm med att hantera många arbetsuppgifter samtidigt, ibland i pressade situationer, och fortfarande uppträda professionellt och fokuserat. Att arbeta lösningsorienterat och ha förmågan att ta in och processa information snabbt och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt är något du behärskar väl. Du är noggrann och kvalitetsmedveten och arbetar fokuserat för att uppnå verksamhetens mål samtidigt som du bidrar till utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser även att du är nyfiken till din natur och har siktet inne på att utveckla både dig själv, rollen som servicespecialist och vårt Kontaktcenter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsinformation
Tjänsterna avser 4 tillsvidare och 1 föräldravikariat på 1 år.
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 12 oktober 2021

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023