Shift leader (1:e receptionist) på Sandhamn Seglarhotell

Arbetsbeskrivning

Sandhamn Seglarhotell rekryterar: Shift leader (1:e receptionist)


Sandhamn Seglarhotell AB bedriver hotell- och restaurangverksamhet på Sandön i Stockholms skärgård. Bolagets verksamhetsidé är att erbjuda företag och privatpersoner en helhetslösning när det gäller hotellboende, konferensarrangemang, förstklassig mat samt spa- och aktivitetsupplevelser i skärgården.

Hotellet har 79 dubbelrum, 3 sviter och 11 lägenheter i olika storlekar. Hotellet erbjuder även 11 konferensrum där det största rymmer upp till 150 deltagare. Hotellets restaurang, Seglarrestaurangen, har plats för 350 gäster samt ca 100 gäster vid utomhuspoolområdet Sea Club. Hotellet har även en relaxavdelning, inomhuspool och gym. I hamnen finns hotellets egen båthamn med ca 30 båtplatser till hotellets gäster.

Sandhamn Seglarhotell är medlemmar i Visita och har kollektivavtal med HRF och Unionen.

Boende kan erbjudas i vår personal by.




Vi söker dig som älskar service och människor. Du har en förmåga att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega/medarbetare, ser vi som en självklarhet.

VAD ÄR DIN ROLL?
Det är din roll att se till att gästen får det den förväntat sig och lite till. Denna roll innebär att du och dina kollegor har det övergripande ansvaret för att få våra gäster glada och nöjda.Som Shiftleader hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och vara väl insatt i allt som erbjuds på Sandhamn Seglarhotell, hotellets omgivning och på ön, detta bidrar till service utöver det vanliga.

DAGLIGA ARBETSUPPGIFTER:
- Ansvara för driften under ditt pass
- Utföra administrativa uppgifter tillsammans med receptionschefen
- Introducera/handleda nya medarbetare, samt befintliga
- In - och utcheckning
- Merförsäljning/kassahantering
- Telefonväxel
- Fakturering
- Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål
- Delta i obligatoriska möten/utbildningar




Övrigt
- Tillträdesdatum:1 april
- Rekrytering sker löpande
Kvalifikationer
- Har du 2 års erfarenhet som shiftleader eller servicemanager på hotell
- Har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Har du erfarenhet av något hotellbokninggssystem, gärna Hot Soft
- Har du någon form av hotell & restaurangutbildning
- Har du erfarenhet från att koordinera daglig drift med personalansvar inom besöksnäringen
- Behärskar du fler språk än svenska och engelska
- Har du fyllt 23 år

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Heli Kugel
08-57450401
Personalchef Heli Kugel

SPA-ansvarig Eleonore Andersson

Receptionsansvarig Ebba Feldreich

Sandhamn Seglarhotell

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandhamn Seglarhotell SANDHAMN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 februari 2019

Besöksadress

Box 124, León
None

Postadress

Box 124
SANDHAMN, 13039

Liknande jobb


Extra personal natt och kvällar

Extra personal natt och kvällar

23 april 2024

Barceptionist

Barceptionist

23 april 2024

Jobba som receptionist på hotell i sommar!

23 april 2024

Hotelreceptionist

Hotelreceptionist

22 april 2024