Shiftleader Reception (Service Lead reception), Scandic Segevång, heltid

Shiftleader Reception (Service Lead reception), Scandic Segevång, heltid

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Malmö, ett par svängar in från E20 ligger nyrenoverade Scandic Segevång. Trots det naturnära läget är det nära till centrala Malmö och kommunikationerna dit är goda. Vi har en stor variation bland våra gäster, allt från business till semestrande familjer. Hotellet är en populär mötesplats för konferensgäster, lunchgäster och lobbyjobbare med en varm och välkomnande atmosfär: något som lätt smittar av sig på både gäster och medarbetare.

Våra gäster är det viktigaste hos oss och att vi levererar service till dem på en mycket hög nivå är vårt främsta fokus. Det gör vi genom en stark servicekultur och ett hotell i toppklass men den allra viktigaste biten är de som gör det otroliga arbetet för vi ska nå dit- våra medarbetare!

Nu söker vi en Shiftleader Reception (Service Lead reception) till hotellet Scandic Segevång.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Shiftleader för receptionen arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Shiftleader Reception (Service Lead reception)?

Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet.

I rollen som Shiftleader Reception (Service Lead reception) har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också receptionschefen med vissa administrativa arbetsuppgifter.

Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger).

Din kompetens

För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.

Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.

Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vill du vara en del av ett ungt och frisk team? Vi söker dig som kan lyfta teamet och supportera receptionschefen. Du ska kunna ta ansvar, vara drivande och ledande. Du arbetar nära och rapporterar till receptionschefen. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Varierande arbetstider inkl. helgarbete.

Lönesättning enligt kollektivavtalet.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

24 april 2024

Extra personal natt och kvällar

Extra personal natt och kvällar

23 april 2024

Barceptionist

Barceptionist

23 april 2024