Shipping administrator till internationellt bolag!

Shipping administrator till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vår kund en administrativ speditör! Har du tidigare arbetserfarenhet och utbildning inom relevant område? Söker du nya utmaningar och vill bli en del av ett härligt team? Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Shipping administrator kommer du att tillhöra skeppningsavdelningen hos vår kund. På avdelningen sitter i dagsläget sex personer, där alla hjälps åt trots att alla har sitt eget ansvarsområde. Uppgifterna är varierande och som Shipping administrator är du ansvarig för att registrera export-uppdrag utifrån angivna instruktioner per specifik kundorder, planera ordern för export samt kommunicera leveransdatum med transportleverantörer.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att:

• Boka ut gods med olika fraktsätt, det kan vara med flyg, bil eller båt.
• Tullhantering
• Leveransöversikt
• Kontakt med både interna och externa parter via mejl och telefon
• Övrig administration kopplat till exporten
• Involvering i att förbättra arbetssätt och processer

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning inom spedition/logistik. Du har tidigare arbetserfarenhet från orderadministration, produktionsplanering eller spedition. Vidare är det meriterande om du har arbetat i en internationell miljö, erfarenhet från globala processer samt omfattande vana vid arbete i affärssystemet Jeeves. Eftersom arbetet innefattar stora kontaktytor såväl internt som externt ställer det krav på flytande kunskaper i både svenska och engelska. Du är utåtriktad, social och har ett sinne för detaljer. Vidare bör du ha stor initiativförmåga och förmåga att själv kunna planera och strukturera ditt arbete.

Information

Placeringsort: Göteborg, Mölnlycke
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående
Anställningsform: Sex månaders visstidsanställning med mycket god chans till förlängning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 9 december 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


16 februari 2024

Export Control Manager

Export Control Manager

15 januari 2024

21 november 2023

Export Sales - Manager

Export Sales - Manager

4 oktober 2023