SiS söker en IT-administratör till servicedesk

SiS söker en IT-administratör till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på särskilda ungdomshem och LVM-hem över hela landet. SiS verkställer även sluten ungdomsvård och finansierar forskning för att utveckla vården och behandlingen. I klartext är det vårt uppdrag att vända liv som präglats av utanförskap, missbruk och psykosociala problem. Därför spelar SiS en avgörande roll i vårdkedjan och ger hopp i svåra situationer. Att skapa den livsviktiga förändringen och möjligheten är inget vanligt jobb.

På huvudkontoret i Stockholm, är vi ca 200 medarbetare fördelat på sex avdelningar. Tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.
Vi håller till i nya lokaler i Solna Business Park.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administrativ förmåga till vår Servicedesk.
Vi söker dig som gillar kundkontakt och tycker att service och IT-support är stimulerande. Det är en varierande och flexibel roll där du kommer få chans att jobba med olika saker och utvecklas inom det som intresserar dig.

Du kommer att ingå i IT-avdelningens Servicedesk som ger teknisk IT-support till hela verksamheten. I arbetet ingår det bl.a. att hantera beställningar av telefoner, datorer och kringutrustning. Du kommer att arbeta med inventering av hårdvara, ge användarstöd till nyanställda och hantera avslut av anställning. Installationer och konfigurationer ingår också, samt telefonibeställningar, felsökningar, skrivarbehörigheter, dokumentation och registrering i ärendehanteringssystemet Marval. Du kommer även att skriva instruktioner/lathundar/rutiner och utföra granskning av fakturor. Det är viktig att du ger en bra service både via telefon såväl som vid fysiska möten.

Tjänsten hos oss är en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss. Vi bejakar mångfald och eftersträvar en jämn könsfördelning.

KVALIFIKATIONER
Som person är du social och angelägen om att ge god service. Du trivs i rollen som administratör. Du hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt. Du har förmåga att snabbt ta till dig nya tekniker och sätta dig in i olika typer av problem. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är flexibel, kreativ, prestigelös och positiv. Dessutom har du stor initiativförmåga och förmåga att arbeta självständigt.
Vi vill att du blir en viktig del i vårt team.

Du ska ha:
• Teknisk utbildning
• Minst 2 års erfarenhet av användarsupport inom IT
• Vana att jobba i ärendehanteringssystemet Marval
• Vana vid hantering och administration av mobiltelefoner, IP och Dect telefoni samt erfarenhet av att arbeta i Telias Servicedesk web

Du bör ha:

• Teknisk kunskap och erfarenhet inom IT med huvudsakligt fokus på Microsoft plattformen och då främst Windows operativsystem samt Safecom, Telia MyBusiness, CMG och Proceedo.

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Sara Lövenhag
010-453 41 58
Avdelningsdirektör Annika Eriksson
010-4534134
Verksjurist Fredrik Berglund
010-453 40 42
Enhetschef Anita Andersson
010-453 40 98

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 126 10425 Stockholm
None

Postadress

Box 30224
Stockholm, 10425

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024