Site Manager Umeå

Arbetsbeskrivning

VIQ Sweden driver försäljning på uppdrag av stora och medelstora aktörer på den svenska marknaden. Vi grundades 2012 och är idag mer än 150 anställda. Idag är vi etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö samt Eskilstuna.

Våra värderingar präglas av entreprenörskap, öppenhet och en vilja att alltid skapa ett extraordinärt mervärde för våra kunder och uppdragsgivare.

Vi är inne i en expansiv fas och kommer därför under hösten 2016 att etablera ett nytt kontor i Umeå.

Syftet med etableringen är att skapa ett helt nytt kontor i världsklass för en av våra befintliga kunder.

Med anledning av ovanstående söker vi nu en Site Manager till vårt kommande kontor i Umeå. Rollen innebär ett övergripande operativt ansvar för hela vår verksamhet lokalt i Umeå.

Affärsområdet telemarketing genomför bearbetning via utgående kommunikation/samtal på uppdrag av våra uppdragsgivare. De uppdragsgivare vi arbetar med är stora och välkända varumärken på den svenska marknaden.

Som Site Manager ansvarar du för hela verksamheten, allt från den faktiska produktionen/försäljningen till integration och kommunikation med vår uppdragsgivare.

Ditt uppdrag går ut på att bygga, utveckla och driva ett kontor med en tydlig entreprenöriell anda. Du har ett försäljnings- och bemanningsansvar samt vara grundpelaren i att bygga en vinnande kultur.

Du har på sikt ansvar över ett antal gruppchefer/teamleaders samt coacher som rapporterar direkt till dig. Du har helhetsansvar för att bygga upp en framgångsrik verksamhet.

Du ingår i ledningsgruppen för affärsområdet Telemarketing och förväntas ha både strategisk förmåga i kombination med en vilja att kavla upp armarna och få det dagliga arbetet att fungera optimalt.

Ansvarsområden & arbetsuppgifter:

Försäljnings- samt bemanningsansvar för hela kontoret/siten
Ansvarig för att säkerställa våra processer kring kvalitet.
Övergripande personalansvar för hela kontoret/siten.
Ansvar för att bygga, driva och utveckla kontoret och nå uppsatta affärsmål
Bygga ett målfokuserat och engagerat team.
Delta och vara drivande i försäljningen på daglig basis.
Representera kontoret i ledningsgruppen för affärsområdet Telemarketing

Kompetens- & erfarenhetskrav:

Minst 3 års erfarenhet av framgångsrikt arbete inom försäljning.
Erfarenhet från Callcenter-/Telemarketingverksamhet med fokus på utgående försäljning.
Erfarenhet av att tidigare ha lett andra chefer.
Mycket goda kunskaper i Excel.
God erfarenhet av att ha lett försäljningsgrupper.

Meriterande:

Erfarenhet av att ha byggt upp verksamheter från grunden.
Arbetat som Site Manager eller motsvarande tidigare

Personliga egenskaper:

Du ser dig själv som en stark ledare Du är en strukturerad person med rätt värderingar och höga ambitioner.
Du tar stort eget ansvar för dina uppgifter och ser det som en självklarhet att leverera i enlighet uppsatta mål.

Vi ger dig:
Möjlighet att bygga upp en verksamhet ifrån grunden.
En roll där du själv har stort eget mandat och får vara en del av ett företag där beslutsvägarna är korta.
Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget.
En kultur som präglas av en stark teamkänsla, resultatfokus och ett högt engagemang i allt vi gör.
En kreativ miljö som präglas av att inget är omöjligt.

Är du vår nästa superledare som vill vara med och ta företaget till nästa nivå?

Skicka då din ansökan till joakim.westin@viqsweden.se

Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan senast den 16e Juli.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Edling

Johan Stigels
0722509629
Rasmus Vestergaard

Ahmed Ali

Michael Ceylan

Mona Muse

Akam Rad

Robin Berglund

Stefan Granlund

Rami Danha

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VIQ SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

DROTTNINGGATAN 92
STOCKHOLM

Postadress

DROTTNINGGATAN 92
STOCKHOLM, 11728

Liknande jobb


23 april 2024

Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024