Självgående ekonom

Självgående ekonom

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vi är det lokala byggföretaget som erbjuder kvalité i alla led så att våra kunder får en trygghet genom hela byggprocessen. Som ekonom kommer du att vara en viktig kugge i vår verksamhet, så att allt fungerar så bra som möjligt.
I dina arbetsuppgifter ingår det:

- Hantering av kund- och leverantörsfakturor från registrering till betalning.
- Löpande bokföring
- Avstämningar av moms, bank- och skattekonto
- Deklarationer, moms och inkomst.
- Förbereda inför årsbokslut och månadsbokslut.
- Administrering av rot/rut/gröna avdrag.
- Stötta vid budgetarbete och budgetuppföljning.
- Lönehantering, Visma, kollektivanställda och tjänstemän, ca 50 pers
- Arbeta i Visma och Bygglett.

Vi ser gärna att du är ansvarstagande, flexibel och självgående. Din erfarenhet av ekonomiarbete gör att du vet hur du ska lägga upp din dag. Vi tror du är serviceinriktad, då du ibland är kontaktyta både internt och externt. Du kommer även ha koll på deadlines och rapporteringar till myndigheter. Våra arbetstider är 7-16 eller 8-17 beroende på vad som passar dig.

Kvalifikationer

Som ansvarig ekonom hos Gimlä är det viktigt att du är lojal och strukturerad eftersom du själv ansvarar för hur du lägger upp din dag. Vi ser även att du är en person som får en övergripande bild och koll på vad som behöver göras för att följa upp fakturor, tidsredovisning och löneutbetalningar.Tjänsten kräver att du har minst 5 års erfarenhet av liknande roll samt att du kan arbeta i Visma och Excel. Periodvis kan det vara mycket att göra och då är det viktigt att du kan planera samt hantera uppdraget på bästa sätt.
Det är önskvärt om du har följande egenskaper:

- Självgående
- Ansvarstagande
- Serviceinriktad
- Flexibel
- Skinn på näsan
Mer om Gimlä Bygg och Förvaltning:I vår koncern ingår även Brandgul Måleri AB och Volt i Mälardalen. Vi är en totalpartner inom bygg. Vår samlade kunskap innebär att vi ger våra kunder helhetslösningar för att tryggt och kostnadseffektivt slutföra olika typer av byggprojekt.Ni hittar oss på Gustafsvägen 4 i Eskilstuna!

Om Best bemanning & rekrytering

- Vi matchar företagens bemanningsbehov med rätt kompetens

Vi kallar oss Best av flera anledningar. Dels har vi många års erfarenhet av rekryteringsbranschen och stenkoll på den lokala marknaden. Dessutom har vi byggt upp ett stort kontaktnät och en diger kandidatbank – det gör att vi snabbt och smidigt kan matcha rätt medarbetare med företagens bemanningsbehov.

Men det absolut besta med oss är våra medarbetare. Vi vet att ju bättre vi tar hand om våra anställda, desto bättre förutsättningar ger vi dem till att utvecklas. Därför arbetar vi individuellt med våra medarbetare och månar om deras intressen. Vi gör helt enkelt det besta vi kan för dem, i med- och motgång. Det är den inställningen som byggt vår verksamhet och gjort oss best på bemanning.

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Vi är best på

- Administration
- Ekonomi
- Fastighetsskötsel
- Industri
- Lager och logistik
- Mark och anläggning
- Sälj och marknad
- Teknik
- Transport

Urval sker löpande. Ansök redan idag!

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024