Sjöspeditör till uppdrag i Helsingborg!

Sjöspeditör till uppdrag i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för logistik och letar efter nästa utmaning i arbetslivet? Då ska du läsa vidare. Vi söker nu en Sjöspeditör till ett internationellt företag i Helsingborg. Passa på att rivstarta din karriär, samla på dig värdefull erfarenhet inom logistik men framförallt - få möjligheten att arbeta på en arbetsplats där den ena dagen inte är den andra lik och teamkänslan och att tillsammans nå uppsatta mål är A och O.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en sjöspeditör för heltidsuppdrag med start omgående fram till den 31/8. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet kan uppdraget bli mer långsiktigt och på sikt permanent hos vår kund. Du kommer få mer information om uppdraget samt kunden om du går vidare i processen.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
Som sjöspeditör kommer du arbeta gentemot en utav företagets stora kunder och hantera deras sjöexport. I rollen kommer du framförallt hantera transportsändningar av containertransporter. Du hanterar kunden tillsammans med andra kollegor där ni arbetar tätt tillsammans för att skapa bästa service. I rollen hanterar du en bokning från början till slut, fattar mycket egna beslut och syr ihop hela transportkedjan.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot order och bokningar.
* Hantera fakturering och kostnadskontroller.
* Uppdatera och hålla kontinuerlig kontakt med kund.


Tjänsten passar dig som har en positiv inställning till att lära dig nya saker. Kanske har du tidigare arbetat med spedition och letar nu efter nästa utmaning eller så har du relevant utbildning och ett par års erfarenhet från kundservice och vill få foten in på ett spännande bolag inom logistikbranschen.

VI SÖKER DIG SOM
Självklart har du ett intresse för logistik. Kanske har du en logistikutbildning eller så har du arbetat inom branschen. För oss är ditt engagemang viktigast. Din ambition och nyfikenhet att lära dig nytt tar dig långt i denna tjänst.

Mer specifikt söker vi dig som:


* Har en lämplig utbildning inom logistik/freight forwarding (Meriterande inom sjöexport).
* Besitter övergripande kunskap om Incoterms/Transportdokumentation.
* Är obehindrad på svenska och har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
* Besitter goda kunskaper i Microsoft Office.
* Har en god serviceförmåga och är van att arbeta administrativt.


Som person är du vidare noggrann i ditt arbetssätt och upprätthåller en god kvalitet i ditt arbete. Du är en stark lagspelare och motiveras av att tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål.

Övrig information

Start: Omgående.

Omfattning: Heltid, initialt till den 31/8.

Placering: Helsingborg.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2021
  • Ansök senast: 17 maj 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 maj 2021