OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Om kunden:
Länsförsäkringar Stockholm är ett av försäkringsmarknadens ledande företag. Vår vision är att bli Stockholmarnas mest omtyckta företag och en central och viktig del för att uppnå denna vision är givetvis vår skadeverksamhet. Länsförsäkringar Stockholm är ett företag med snabba beslutsvägar och närheten till våra kunder är ett av våra viktigaste mål och därför finns samtliga kunder i Stockholmsområdet.
För att överträffa våra kunders förväntningar har vi ett kontinuerligt pågående förbättringsarbete. Vi ser vikten av att ha medarbetare som trivs och brinner för sitt jobb och som är villiga att ta ett eget ansvar, inte bara för sin egen utveckling utan för hela verksamheten. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till att skapa den bästa kundupplevelsen i skademötet.
Arbetsuppgifter:
Din huvudsakliga uppgift kommer vara att reglera ansvars- och rättsskyddsärenden för både privat- och företagskunder. Detta innebär att du förväntas kunna reglera allt från enklare ärenden till mer komplicerade skador. Som skadereglerare jobbar du gentemot kunder, ombud samt skadelidande inom ansvarsskade –och rättsskyddsmomenten.
Du arbetar mot uppsatta kvalitets- och resultatmål och du förväntas söka och hitta lösningar för att hjälpa våra kunder inom ramen för försäkringsvillkor och det juridiska regelverket.
Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion för att skapa en förståelse för Länsförsäkringars arbetssätt och system.
Profil:
• Juristexamen
• Ett par års erfarenhet från arbete med reglering av rättsskydd- och ansvarsärenden
•Arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat yrke samt vana att arbeta med telefonen som arbetsredskap
• Meriterande om du tidigare har arbetat inom försäkringsbranschen
• God system – och datavana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Vi söker dig som har en hög social kompetens och förmågan att vara lyhörd då du hanterar företagskunder som kan vara i en jobbig situation. Du kommer ha kontakt direkt med företagets kunder och rollen passar därför dig som är både socialt säker och serviceinriktad. Du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Du ser också värdet i att utvecklas tillsammans med gruppen. Du är målinriktad, engagerad och drivande och har lätt för att fatta beslut. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt.
Övrig information:
Start: Snarast men Maj 2020
Plats: Frösunda, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: jurist, avtal, service, administration, försäkring, försäkringsbolag, skadereglerare, regler, heltid, länsförsäkringar, skador, länsförsäkringar, egendom, egendomsskador, stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund