Skadereglerare / kundservice inom byggnadsskador / bygg

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Länsförsäkringar är ett bank- och försäkringsbolag som är verksamma i hela Sverige och består av 23 länsbolag. Länsförsäkringar är marknadsledande på privat-, lantbruks- och företagsförsäkringar och har blivit utsedda till branschens mest attraktiva arbetsgivare för trettonde året i rad bland landets ekonomstudenter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som skadereglerare inom byggnadsskador arbetar du med skadeärenden som inkommer från företagets kunder. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att hantera byggnadsrelaterade ärenden som inkommer via telefon, mail och brev. Skadorna kan gälla brand-, vatten -, maskin - samt entreprenadskador som skett hos företagen. Du tar emot en skadeanmälan och därefter samordnar de olika aktörerna så som kunder och externa konsulter för att kunna avsluta ärendet. Tills att ärendet är genomfört har du löpande kontakt med din kund och stort fokus ligger på kundbemötandet. Syftet med rollen är att klargöra ersättningsnivån utifrån gällande försäkringsvillkor.

Profil:

• Gymnasieutbildning, meriterande om du har högskoleutbildning med bygginriktning
• Minst 4 års arbetslivserfarenhet från skadereglering inom bygg
• God system – och datavana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska

Vi söker dig som har en hög social kompetens och förmågan att vara lyhörd då du hanterar företagskunder som kan vara i en jobbig situation. Du kommer ha kontakt direkt med såväl kunder som externa konsulter och rollen passar därför dig som är både socialt säker och serviceinriktad. Du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt. Du trivs att samarbeta med kollegor i ett team där ni stöttar varandra och delar med sig av varandras kunskap för att utvecklas.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Frösunda, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/.

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundservice, service, administration, försäkring, försäkringsbolag, skadereglerare, byggskador, heltid, länsförsäkringar, bygg, byggteknik, länsförsäkringar, stockholm, byggskadereglerare

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 4 april 2017

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


6 december 2022