Skadereglerare till Länsförsäkringar Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Länsförsäkringar Stockholm är ett lokalt och kundägt försäkringsbolag som funnits i Stockholm sedan 1844. Länsförsäkringar hjälper sina kunder med allt som rör deras vardagsekonomi och sedan några år tillbaka har de både bank och en egen fastighetsförmedling. Länsförsäkringar Stockholms vision är att bli Stockholmarnas mest omtyckta företag och vägen dit går genom att bevisa fördelarna med att man kan den här staden och att man enbart jobbar för Stockholmarnas bästa. En resa som börjar på hemmaplan – och det är där du kommer in.

Arbetsuppgifter:

Som skadereglerare är ditt huvudsakliga ansvarsområde att hantera inkommande samtal från kunder för att hjälpa dom med sina ärenden och därmed skadereglera deras ansvars – och rättskyddsskador. Du bedömer en skadeanmälan och ansvarar därefter för att driva ärendet framåt. För att göra detta ingår det kontakt med såväl företaget, advokater och skadelidande. Syftet med rollen är att ge kunderna bästa möjliga service och driva skaderegleringen framåt så ni kommer fram till rätt lösning.

Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion för att skapa en förståelse för Länsförsäkringars arbetssätt och system.

Profil:

• Gymnasieutbildning, meriterande om du har eftergymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet från ett serviceinriktat yrke samt vana att arbeta med telefonen som arbetsredskap
• Det är meriterande om du tidigare har arbetat som skadereglerare
• God system – och datavana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska

Vi söker dig som har ett öga för detaljer samtidigt som du kan arbeta effektivt. Då rollen inkluderar dialog med olika kontaktytor tror vi att rollen passar dig som är både socialt säker och serviceinriktad. Du är kommunikativ både muntligen och skriftligen. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och kvalitetssäkrat sätt. Som personal trivs du i en social och öppen miljö då du ser helheten i det du gör. Du är saklig och dras inte för att diskutera fram lösningar och driver självständigt ditt arbete framåt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Uppdraget sträcker sig inledningsvis under 6 månader med möjlighet till förlängning

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/.

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: jurist, juristexamen, ansvarsskadereglerare, administration, försäkring, försäkringsbolag, skadereglerare, heltid, länsförsäkringar, länsförsäkringar, stockholm, omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 13 april 2018

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


6 december 2022