Socialsekreterare till Enebackens institutionsutredning

Socialsekreterare till Enebackens institutionsutredning

Arbetsbeskrivning

Ref: 20202449

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en socialsekreterare till Enebackens avdelning för institutionsutredning. I denna tjänst är ditt ansvar att utifrån uppdrag av placerande socialtjänst utreda föräldraförmåga med barnets behov i fokus. Utredningarna genomförs under sammanlagt 12 veckor då familjen bor på avdelningen vilket möjliggör ett helhetsperspektiv på familjers samspel och behov i omsorgssituationer. Arbetet vilar på en miljöterapeutisk och anknytningsteoretisk grund.

Utredningsarbetet utförs genom kontaktmannaskap där team inom arbetsgruppen har ansvar för uppdragets utförande utifrån gällande struktur.

Schemalagd arbetstid, kvälls- och helgarbete förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av socialt utredningsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete med barn och föräldrar inom socialtjänsten eller på institution, samt annat socialt arbete med barn och deras familjer.

Det är även meriterande för tjänsten om du har utbildning och/eller erfarenhet av:

• IAS (intervju av anknytningsstil)
• Marte Meo
• Signs of safety och/eller annat lösningsfokuserat arbetssätt
• Anknytningsteori
• ABC föräldrastödsprogram eller annan föräldragruppsutbildning, pedagogisk utbildning eller erfarenhet
• Nätverksutbildning

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på såväl självständigt arbete som god samarbetsförmåga. Du är utvecklings- och lösningsfokuserad, tar initiativ och trivs med att ingå i ett arbetslag. Har en god analytisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vidare är du engagerad och delaktig i verksamhetens arbete, tydlig i din kommunikation och har gott bemötande.

Flexibilitet i såväl utförande som i arbetsuppgifter är av vikt för arbetet. Lyhördhet och god förmåga att lyssna in familjernas, verksamhetens och uppdragsgivares behov är nödvändigt och att du utifrån dessa kan utveckla arbetet.

Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper, svenska obehindrat i tal och skrift samt god engelska. B-körkort samt kunskaper inom andra språk är önskvärt men inte ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Enebackens uppdrag är att ta emot och möta behovet av utrednings- och behandlingsplaceringar. Upptagningsområdet för verksamheten är företrädesvis Malmö stad. Verksamheten är en dygnet-runt institution med möjlighet till akuta placeringar i de två utredningshusen. Verksamheten bedrivs både på institution och i hemmiljö.

Information om tjänsten
Anställningsform: 2-3 tillsvidaretjänster samt 1 tidsbegränsad anställning under perioden mars 2021-mars 2022
Omfattning: 100 %
Antal tjänster: 3-4
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Övrigt
Vid en eventuell intervju vill vi att du tar med dig socionomexamensbevis samt kontaktuppgifter till minst två referenspersoner. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att lämna utdrag ur belastningsregister och visa id-handling (pass eller nationellt id-kort).

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Arber Jashari
0768-91 60 98
Upphandlingschef Gabriella Manieri
040-341753
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Avdelningschef Charlotte Glimskog
0705-412129
Avdelningschef Åsa Ollerstam Lundh
0734-249152
Avdelningschef Åsa Jensen
0766-103870
Avdelningschef Helen Martinsson
0706-702007
Avdelningschef Pia Hesselroth Tegel
0708-410533

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

25 mars 2021

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

25 mars 2021

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

25 mars 2021

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

Erfarna Socionomkonsulter till Cura Nord

25 mars 2021