Solution Engagement Representative

Solution Engagement Representative

Arbetsbeskrivning

Är du en relationsbyggare och har en god förmåga att se nya affärsmöjligheter och vill ta ditt nästa kliv i karriären?
Vi söker en Solutions Engagement Representative till Time Care AB, en del av RLDatix-koncernen, för att hjälpa oss att växa på den svenska marknaden.
Företaget är marknadsledande inom IT system och konsulttjänster för personalplanering och bemanning, och har mer än 60% av Sveriges kommuner och landsting som kunder.
I rollen som Solutions Engagement Representative kommer du att spela en central roll i bolagets globala marknadsavdelning där du primärt arbetar med att via telefon kontakta och bearbeta potentiellt nya och existerande kunder för att följa upp bland annat marknadsaktiviteter och förfrågningar och genom proaktivt arbete försörja säljorganisationen med nya affärsmöjligheter och bokade möten (MQL´s). Kunderna utgörs till största delen av kommuner.
I rollen kommer du ha ett tätt samarbete med alla delar i bolaget så som försäljningsteamet, konsultverksamheten och supportavdelningen. Rollen innebär ett långsiktigt relationsbyggande – både med kunder och internt inom organisationen, där du löpande för dialog med framför allt Time Cares säljare för att säkra ett stadigt och jämnt flöde av affärsmöjligheter och nya kundmöten. Men också ett tätt samarbete med övriga marknadsteamet som planerar och genomför bolagets marknadsaktiviteter.
Vi söker dig som har erfarenhet av att skapa relation med kunder där telefonen utgör främsta arbetsredskap. Du trivs i en roll där du får möjlighet att skapa affärsmöjligheter och bidra till ökad försäljning. Du är en relationsbyggare av rang och hanterar vant både ett första samtal med en ny potentiell kund över telefon, utvecklande och vårdande av de existerande kunderna och de mycket viktiga relationerna med dina kollegor internt. Du har ett utpräglat affärssinne och en nyfikenhet som gör att du kan identifiera och fånga upp affärsmöjligheter i olika situationer. Du tar ett självklart ansvar för dina arbetsuppgifter, har ett stort mått av struktur och ordningssinne och tycker om att planera din arbetsvecka och de mål du ska nå. Du är van vid, och trivs med att jobba med CRM system, tidigare erfarenhet av Salesforce är en fördel.
I denna roll ges du en spännande möjlighet att bli en del av ett globalt marknadsteam i ett bolag med starkt och välkänt varumärke som ingår i en stor, global koncern – ledande inom sin bransch. Du kommer att erbjuda och sälja in bolagets lösningar som bidrar till att skapa ett stort värde och mycket nytta i de samhällsviktiga verksamheter som utgör huvuddelen av företagets kunder. Företaget präglas av ett öppet klimat, framåtanda och engagemang där du omges av positiva, kompetenta och drivna medarbetare. Tjänsten innebär utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter där du får använda dig av dina styrkor inom sociala relationer och övertygande in försäljning. På Time Care tar man hand om och coachar sin personal och man ser till att den anställde utnyttjar sin fulla potential.
Den här rollen passar bra för dig som har följande arbetslivserfarenhet: Lead Generation, telemarketing, kundsupport eller liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TIME CARE AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Franzéngatan 3
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


Investor Relations Officer

Investor Relations Officer

18 januari 2023

11 januari 2023