Sommarjobb: Administratör till Verksamhetsstöd med placering på Rättscentru

Sommarjobb: Administratör till Verksamhetsstöd med placering på Rättscentru

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad?

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Nu söker vi en administratör till Verksamhetsstöd med placering på RCM, Rättscentrum Malmö.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Verksamhetsstöd i Malmö arbetar du med bland annat med hantering av passer- och databehörigheter, kopieringsuppdrag, lokalbokningar samt att bistå med hjälp av teknisk utrustning samt kontorsservice.

Även hantering av tjänstekort ingår i tjänsten. Administrativa arbetsuppgifter som kan innefatta order och beställning samt lagerhållning m.m. är en del av det dagliga arbetet.

Du arbetar tillsammans med dina kollegor i ett team. Ni har era egna ansvarsområden men förväntas vara flexibla och täcka upp för varandra. Du kan också komma att arbeta i olika projekt rörande våra arbetsuppgifter och de tjänster vi utför åt den yttre verksamheten. Dessa projekt kan vara inom polisområdet eller inom polisregionen.
Vi servar alla medarbetare samt externa myndigheter som sitter sametablerade med oss på Rättscentrum.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
-Gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt
-Behärskar svenska språket väl
-B-körkort för manuellt växel

Det är meriterande om du:
-Erfarenhet av servicearbete
-Polisstuderande
-Erfarenhet av statlig verksamhet

Personliga egenskaper:
Det är viktigt att du är van vid och tycker om att arbeta i team, har god samarbetsförmåga. Att du ser till kundens behov och alltid är serviceminded. Att ha struktur och ett gott ordningssinne är viktigt. Det är också viktigt att vara flexibel, att kunna variera mellan olika arbetsuppgifter. God fysik krävs då tunga lyft förekommer samt även stresstålighet då arbetsbelastningen stundtals är hög, men även ha god initiativ förmåga då vi ibland kan ha mindre att göra.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsbenämning: Administratör
Placeringsort: Malmö

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig rekryterare.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Hela landet är indelat i sju regioner, där region syd idag har cirka 4 700 medarbetare. Regionen består i sin tur av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. Som anställd inom Polismyndigheten kommer du bli en del av en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Front office crew

Front office crew

16 april 2024

Receptionist

Receptionist

14 april 2024

10 april 2024

Säljande Receptionist

Säljande Receptionist

5 april 2024