Sommarjobb som ekonomiassistent i centrala Göteborg

Sommarjobb som ekonomiassistent i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent som vill arbeta heltid med leverantörsreskontra i sommar och arbeta extra under kommande läsår. Du ingår i ett mindre team och vår kund har lokaler i centrala Göteborg.

Vad innebär rollen?
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets leverantörsreskontra tillsammans med dina kollegor som arbetar med liknande arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår att kontera fakturor, bevaka attester, kontakt med leverantörer samt att hantera påminnelser och inkassokrav. Du kommer att vara placerad på vår kunds huvudkontor i centrala Göteborg och ansvara för alla fakturor som rör ett par av de 13 orter i Sverige där bolaget finns representerat.

Vem söker vi?
Vi söker dig som studerar ekonomi och som har minst 1-2 år kvar av studierna. Kanske läser du på universitetet eller en YH-utildning och vill utöver arbete i sommar (vecka 27-32) även arbeta lite extra under kommande läsår. Det är viktigt att du, via studier eller arbete, har en god ekonomisk förståelse och det är mycket meriterande om du har haft något liknande arbete sedan tidigare.

För att passa i rollen bör du vara en självgående, ödmjuk och glad person som är noggrann i ditt arbete samtidigt som du trivs med att arbeta mot korta deadlines. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information om uppdraget:
Tjänsten är på heltid under sommaren (vecka 27-32) och på timmar under terminerna. Arbetstid kl. 8-17, flextid.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 031-333 54 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 26 april 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024