Sommarjobb som IT Support/ Service Desk/ 1st Line Till AB LINDEX

Sommarjobb som IT Support/ Service Desk/ 1st Line Till AB LINDEX

Arbetsbeskrivning

Studerar du en eftergymnasial utbildning inom IT? Letar du efter ett meriterande sommarjobb och därefter ett extrajobb? Vi på Lindex söker en Service desk-medarbetare!

Din roll i vårt team
I rollen som Service desk-medarbetare är du en del av Lindex IT-avdelning, som består av ca 100 personer. Du kommer främst att sitta på vårat kontor i Partille i Service Desk- teamet.
I Service desk- teamet arbetar du brett med olika arbetsuppgifter, då du besvarar inkommande samtal från kontors- och butikspersonal och arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Då Lindex är ett globalt företag så supporterar du olika länder, varav engelska blir en naturlig del i din roll. 

Rollen innebär att du arbetar med bland annat installationer, accesser och du hanterar beställningar av IT-produkter. Ärendena rör allt från skrivare och datorer till kassasystem och kortterminaler i någon av våra butiker.  

Är det här du?  
Du tror på att göra saker tillsammans och blir motiverad av möjligheten att göra skillnad. För att trivas i rollen har du ett stort IT intresse, du inser vikten av att ge förstklassig service och du har lätt för att kommunicera. Du är även lösningsfokuserad och tycker om att hitta lösningar på problem. Du har lätt för att självständigt driva ditt arbete framåt och ta reda på information, samtidigt som du arbetar bra i team och gärna delar med dig av dina kunskaper. Vi söker dig som har viljan att lära och vi ser gärna att du vill utvecklas tillsammans med oss! Du känner även igen dig i följande:

Du studerar en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna minst fram till vintern 2021/2022
Har förståelse för nätverk och Windows/Microsoft-produkter
Du talar och skriver obehindrat på svenska, mycket goda kunskaper i engelska
Meriterande: tidigare arbetslivserfarenhet i en roll inom IT support
Vi är Lindex.
Ett växande globalt modeföretag från Sverige. Vår hängivenhet till kvinnor, hållbarhet och kunden genomsyrar allt vi gör. Det är ett fokus vi har i varje steg på vår resa. En resa mot att vara ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag där digital-first är ett naturligt förhållningssätt i allt vi gör.
På Lindex är det människorna som gör skillnad. Vi är som en stor familj här, med värderingar som hjälper oss att växa. Och vi tror på att göra saker tillsammans. För två är fler än en och tillsammans kan vi ha större påverkan. Om du känner likadant, är vi nog en väldigt bra matchning.

Får du en bra känsla av det här och vill bli en del av vår resa?
Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig. Då vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team, gör vi löpande urval. Det innebär att vi kan komma att avsluta processen före sista ansökningsdatum. Då vi gillar att hålla saker och ting enkelt, ber vi dig att ansöka online (och inte via mail).

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindex Helpdesk
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Postadress

Nils Ericsonsplatsen 3
Göteborg, 41103

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024