Sommarjobba som administratör på Miljöenheten

Sommarjobba som administratör på Miljöenheten

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Miljö och samhällsbyggnad består av fyra enheter; miljö-, bygg-, plan- samt exploateringsenheten. På miljöenheten är vi ett drivet gäng på cirka 15 medarbetare som arbetar bland annat inom områdena livsmedel, hälsoskydd och miljötillsyn.

Nu erbjuder vi dig som studerar inom administration ett steg in i vår bransch, där du får möjlighet att utvecklas vidare i ditt yrkesval. Välkommen till oss i sommar!

ARBETSUPPGIFTER
Som sommarvikarierande administratör kommer du främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, inkommande telefonsamtal, registrering av handlingar och arkivering för miljöenhetens räkning. Du kan även vid behov komma få redigera enhetens hemsida, se över mallar samt att stötta inspektörer och handläggare i deras arbete.
Din roll som administratör är viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som, under pågående akademisk utbildning inom administration eller annan likvärdig utbildning, söker sommarjobb. Har du tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom samhällsbyggnad, eller kunskap och erfarenhet inom ärendehantering är det meriterande. I din roll som administratör behöver du ha god datorvana och god förmåga att använda dig av Office-paketet.

Som administratör är det viktigt att du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är även bra på att samarbeta med andra.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell anställningsintervju.

Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef miljö Gunilla Kock Hansson
0321-595284
Systemförvaltare Åsa Lindh
0321-59 52 75
Stf. enhetschef Pär Norgren
0321- 59 52 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ulricehamns kommun, Miljöenheten
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2020
  • Ansök senast: 27 april 2020

Besöksadress

Höjdgatan Ulricehamn
None

Postadress

Höjdgatan
Ulricehamn, 52386

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024