Stockholm: Verksamhetsansvarig till Lindalens

Stockholm: Verksamhetsansvarig till Lindalens

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar en verksamhetsansvarig till Lindalens Omsorg

Lindalens Omsorg är den ”stora lilla” hemtjänsten i Stockholmsområdet och finns i Stockholm, Nacka, Tyresö och Gnesta. Nu söker vi efter en verksamhetsansvarig till Tyresö.

Om företaget

Lindalens är ett familjeföretag och arbetsplats där människan står i fokus. Företaget grundades 1989 och är beläget och verksamt i Tyresö och Nacka kommun. Vi erbjuder hemtjänst, boendestöd, städning och tilläggstjänster. Lindalens arbetsgrupp består av undersköterskor, mentalskötare, vårdbiträden, städare, fönsterputsare, hantverkare och trädgårdsarbetare. Alla med rätt kompetens och utbildning. Idag har företaget ca 150 anställda och verksamheten är bemannad varje dag året runt.

Lindalens utsågs till Årets företagare i Tyresö kommun 2016 och nominerades till Tyresö Kommuns Kvalitetspris 2010. Företaget har även utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri 2012 och 2013.

Din roll

Som verksamhetschef leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. I arbetet som verksamhetschef har du ansvar för 

personalen
verksamheten
arbetsmiljön
kvalitet
budget och resultat.
Nära ledarskap
För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs.

Ditt team
Du har det övergripande ansvaret för verksamheten. Till din hjälp har du samordnare som även agerar som arbetsledare. Samordnarens roll är att tillsammans med dig som verksamhetsansvarig säkerställa kvaliteten och bemanningen på enheten. Hemtjänst personalen består i huvudsak av undersköterskor men även vårdbiträden.

Bygga relationer
Det är i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, kunder och närstående. Du har även goda relationer med relevanta myndigheter. Du rapporterar till koncernchefen och ingår i företagets ledningsgrupp.

Dina kunskaper och erfarenheter

Vi söker dig som har socionom- eller likvärdig utbildning. Det är viktigt att du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Vi ser att du har haft en ledande position i minst 2 år tidigare.

Som person

är du strategisk
är du lojal i din ledarroll
är du motiverande
har lätt för att leda och samarbeta med gruppen
uttrycker du en positiv attityd till arbetet.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift. 

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via länken ”Skicka ansökan”. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, andreas@recruitmore.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Team Recruitmore
+46 725541165
Stefan T
+46 739800950
Team Recruitmore

Stefan T

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitmore
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 5
None

Postadress

Kyrkogatan 5
Åmål, 66231

Liknande jobb


Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

3 april 2024