Strategisk inköpare till Malmö

Strategisk inköpare till Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Inköpsenheten ansvarar för att stötta övriga organisationen vid inköp och upphandling så att Victoria Park har tillgång till de varor samt konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Syftet är att skapa förutsättningar för övriga organisationen att prestera ännu bättre resultat. En del av inköpsenhetens arbetsuppgifter idag är verksamhetsutveckling inom förvaltning vilket innebär att driva utvecklingsarbete i våra processer.
Nedan punkter beskriver de huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen som strategisk inköpare. Victoria Parks verksamhet förutsätter flexibilitet och att omfördelning av arbetsuppgifter kan ske för att verksamheten ska fungera på bästa sätt. 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Strategiskt inköpsarbete såsom leverantörsutveckling, inköpsplanering och -utveckling samt affärsförhandlingar.
Analys, utveckling och implementering av inköpsstrategier.
Förbereda och genomföra upphandlingar av främst ramavtal, för att sedan implementera dessa i organisationen.
Driva arbetet med att utveckla och tydliggöra processer inom inköpsområdet
Bistå regionchefer och andra chefer i avtalsfrågor och avtalsförhandlingar samt upphandling av större entreprenadprojekt
Ta fram målsättningar och nyckeltal för möjliga besparingar och effektiviseringar
Driva kategoriarbetet med både befintliga och nya kategorier
Etablera nya leverantörskontakter och förvalta de befintliga

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:
Relevant högskoleutbildning, med ekonomi -, juridik eller ingenjörsinriktning
Minst 5 års arbetslivserfarenhet från en roll som strategisk inköpare inom bygg/fastigheter
Goda kunskaper om kommersiella villkor och kontraktshantering
Tidigare erfarenheter att samarbeta med leverantörer och hantering av leverantörsrelationer
Erfarenhet av att genomföra upphandlingar med inriktning mot fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter.
Mycket god förhandlingserfarenhet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska där du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och det förutsätts att du har körkort och tillgång till egen bil. Resor i tjänsten förekommer när du besöker vår organisation runt om på våra områdeskontor i Sverige.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas och utvecklas hos oss tror vi att du är affärsmässig, innovativ och kommunikativ och på samma gång ansvarstagande, strukturerad och har lätt för att se helheten. I rollen kommer du arbeta i nära samarbete med interna beställare för att tillsammans hitta de bästa alternativen som långsiktigt säkerställer att satta affärsmål nås. Att vara övertygande på ett förtroendeingivande sätt är avgörande för att lyckas tillsammans. 
Ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Jonas Bessing 0736-26 47 50 eller Ira Isaksson 0704-85 75 59. Ansökan kan endast ske via vår hemsida ej via mail. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Isaksson Rekrytering, du kommer anställas direkt hos Victoria Park.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega.Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoria Park AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 21 augusti 2020

Besöksadress

Stora Varvsgatan 13 A
Malmö

Postadress

Box 2
Malmö, 20120

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023