OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i kommunikationsteamet där ni arbetar gemensamt med stiftelsens övergripande kommunikation samt internationell och nationell marknadsföringsstrategi. Kommunikationsteamet består av två personer och ni kommer gemensamt fördela arbetsuppgifter och ansvar mellan er. Vidare kommer du även att ha projektledaransvar för dels kommunikationsdrivna projekt men även som del i affärsutvecklingen.
Exempel på arbetsuppgifter
Ur strategiskt perspektiv:
marknadsföra Stockholm Science Citys syfte och tjänster och omsätta strategierna i konkreta/operativa kort- och långsiktiga aktivitetsplaner
inventera och utvärdera tänkbara strategiska samarbetspartners och underleverantörer. Därefter vid behov träffa avtal och informera dem om företagets policy, affärsidé och affärskoncept.
Arbeta med att samordna stiftelsens externa och interna kommunikation, marknadsföring, reklam- och PR-aktiviteter (på svenska och engelska) såsom:
utveckling, underhåll och layout av stiftelsens kanaler så som hemsidor, nyhetsbrev, pressrum och sociala kanaler
layout och kvalitén på innehåll av stiftelsens externa kommunikation och marknadsföringsmaterial
fastställa riktlinjerna för PR-, annons- och reklamaktiviteter samt planera och säkerställa genomförande
planera och delta på mässor/andra lokala aktiviteter som har ett marknadsintresse för stiftelsen
Projektleda vissa av Stiftelsens projekt och arbetspaket i samverkansprojekt där Stiftelsen är en part.
driva projekt/arbetspaket mot uppsatta mål
kommunicera projekt/arbetspakets resultat internt och externt