OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine! De söker nu en kundtjänstmedarbetare som älskar att lösa problem. Arbetet är endast förlagt på nätter, så är du nattpigg går det utmärkt att kombinera med studier!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en serviceagent som kan jobba natt på deltid vid sidan av studierna. KONE är ett av världens största företag inom rulltrappor och hissar och är placerade i Kista.
Hör på mer om KONE i filmen:
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE .
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare kommer du ingå i en studentpool och bemanna företagets kundtjänst nattetid. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer att få en gedigen introduktion i arbetet men kommer på sikt att arbeta helt själv i kontorslandskapet under nätterna, därför är det viktigt att du är självgående och trivs i en sådan roll.
Du ansvarar bland annat för att:
* Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
* Omedelbart koppla kunden till rätt person på företaget
* Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Utvecklingsmöjligheter: Detta uppdrag ger dig som studerar möjlighet att knyta kontakter och skaffa värdefulla erfarenheter inför framtiden.
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av kundtjänst eller annat serviceyrke
* Har minst 1 år kvar på dina eftergymnasiala studier (eller kan intyga annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%, vilket krävs för att vara anställd på deltid)
* Obs: Då du kommer att arbeta ensam på nätterna är det viktigt att du känner dig bekväm med det
* Kan jobba 1-2 nätter/vecka vilket motsvarar ca 16 timmars arbete i veckan
* Talar flytande svenska och engelska då dessa språk används dagligen i arbetet
Det ses som meriterande ifall du har kunskaper i det norska språket.
Vidare behärskar du svenska i tal och skrift då de som ringer in mestadels är svensktalande. För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos Kone krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och kollegor.
Som person är du glad och positiv samt gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du är handlingsorienterad och proaktiv.
Start: Januari 2021
Omfattning: Deltid, 1-2 pass i veckan vilka är förlagda mellan 21:50- 07:00.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare. 2014 omsatte KONE 7,3 miljarder euro och hade ungefär 47 000 anställda i över 50 länder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231