Studentmedarbetare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du kickstarta karriären med ett serviceinriktat extrajobb med arbetsuppgifter som inkluderar kundkontakt och administration? Studerar du på campus Helsingborg och vill komma in på ett stort företag med härliga kollegor? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för VELUX räkning en student som vill arbeta på deras kundtjänstavdelning i Helsingborg.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och VELUX önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos VELUX.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer arbetsuppgifterna att vara av varierande karaktär och detta är en roll som passar dig som verkligen inte nöjer dig förrän du har fått nöjda kunder. Du arbetat tillsammans med fem andra kollegor och tillsammans är ni ansvariga för att kunderna som hör av sig via mail och telefon får bästa möjliga bemötande. Det är även av vikt att du är noggrann då det innebär en del administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer exempel att:


* Ta emot inkommande samtal från kunder
* Orderläggning
* Vara behjälplig med att svara på kundens frågor, samt hjälpa till att koppla eller hänvisa kunden vidare till rätt person vid mer komplexa ärenden
* Svara på mail samt sköta administrativa arbetsuppgifter


Introduktionen kommer innebära upplärning om produkterna och affärssystemet. Detta är en perfekt tjänst för dig som vill få spännande arbetslivserfarenhet vid sidan av studierna samt vill säkra ditt sommarjobb redan nu.

VI SÖKER DIG SOM
* Bor och/eller studerar i Helsingborg för att kunna vara flexibel för att arbeta under terminer med möjlighet till heltidsarbete under lov


* Har tidigare arbetslivserfarenhet från serviceyrke
* Har minst 1,5 år kvar på dina studier på högskola eller universitet då VELUX ser detta som långsiktigt
* Du är flytande i svenska och engelska både muntligt och skriftligt, då det är dessa två språk du för kommunikationen med kunder på


Det är meriterande om du…


* Tidigare har arbetat med administration/kundtjänst
* Erfarenhet av att arbeta i SAP


Som person är du serviceinriktad och social och trivs med att ha mycket kundkontakt både via mail samt telefon. Du tycker om administrativa arbetsuppgifter och har ett strukturerat förhållningssätt. Vidare är du prestigelös och är mån om att alla arbetsuppgifter utförs på ett noggrant och effektivt sätt oavsett storlek.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: 1 – 2 pass i veckan
* Placering: Helsingborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
VELUX är marknadsledande när det gäller takfönster med tillhörande solskydd och automatik på den svenska marknaden.
Företaget har en passion för dagsljus och frisk luft och har i mer än 70 år skapat bättre boendemiljö för människor över hela världen.
Koncernen är verksam i mer än 40 länder och har globalt mer än 10 000 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid Kontorstider
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 november 2020