Studerande ekonomiassistent till företag inom ledarskapsutveckling

Arbetsbeskrivning

Är du student och ute efter värdefull erfarenhet i ett expansivt bolag? Har du tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och är en driven person som inte är rädd för att hugga tag där det behövs? Har du dessutom ett intresse för mänskliga relationer och ledarskapsutveckling? Ta chansen och sök tjänsten hos Norlin & Partners redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Norlin & Partners räkning en ekonomiassistent/kontorsassistent för arbete en dag i veckan. Norlin & Partners arbetar med ledarskapsutveckling och gruppdynamik vid organisationsförändringar och sitter på Kungsholmen i Stockholm. Du kommer arbeta tillsammans med en av företagets ägare och avlasta framförallt i ekonomiarbetet och även med andra administrativa uppgifter.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Norlin & Partners önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Norlin & Partners. Uppdraget är till en start på 6 månader med möjlighet till förlängning förutsatt att samarbetet fungerar väl för alla parter, för rätt person finns även möjlighet till heltidsarbete efter avslutade studier.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent och administratör kommer ditt fokus ligga på arbetet med den löpande kund- och leverantörsreskontran samt göra moms- och skatteavstämningar mot bank. Vidare kommer du att få möjlighet att närvara vid ledningsgruppsmöten och presentera ekonomiska rapporter. I din roll kommer du även att assistera företagets ägare i administrativa uppgifter såsom att följa upp offerter och orders, svara i telefon samt vara delaktig i planering och genomförande av företagsevent. Då företaget nyligen gjort en stor digital investering kan dina uppgifter även innebära att hantera olika typer av digitala kanaler som exempelvis sociala medier.

Du kommer till exempel att:


* Arbeta med löpande kund- och leverantörsrekontra inför bokslut och på sikt göra egna bokslut
* Skicka ut inbjudningar och nyhetsbrev
* Följa upp offerter
* Ansvara för inköp av kontorsmaterial och andra nödvändigheter till kontoret som exempelvis kaffe
* Vara kontorets allt i allo och bistå där det behövs


Tjänsten passar dig som studerar och har ett driv att utvecklas och skaffa värdefulla erfarenheter redan under din studietid. För rätt person med driv och vilja finns möjlighet att växa in i företaget och fortsätta sin karriär i ett flertal roller.

VI SÖKER DIG SOM


* Studerar ekonomi på universitet eller högskola med minst ett halvår kvar av studierna
* Har upp till 1 års erfarenhet av tidigare arbete med kund- och leverantörsreskontra
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift då du kommer kommunicera med kunder i båda språken


Det är meriterande om du tidigare har arbetat med bokslut och om du har utbildning eller intresse för mänskliga relationer och beteende.

Som person är du driven och hungrig på att lära dig nya saker. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och har en förmåga att hugga i där det behövs. Då företaget består av mycket konsulter som arbetar ute hos kund kan du stundtals vara ensam på plats på kontoret vilket förutsätter att du kan arbeta självständigt. Då du kommer arbeta med ekonomi förutsätter vi att du är noggrann och strukturerad. Självklart ser vi även att du har en positiv inställning till arbetet och bidrar med god energi till dina kollegor!

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, ca 1 dag i veckan där du och vår kund kommer överens om vilka tider
* Placering: Kungsholmen
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Norlin & Partners startades 1994 av Marita Norlin. Idag är de väl etablerade som en långsiktig samarbetspartner för sina kunder. Tillsammans med uppdragsgivare skapar de möjligheter till ökad måluppfyllelse, effektivitet och bättre resultat genom att arbeta med människors medvetenhet om sig själva och sitt samspel med andra och relationen till sitt uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid 1 dag/v
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ekonom

Ekonom

24 november 2020

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

24 november 2020