Substratsansvarig till Gästrike Återvinnare i Gävle

Substratsansvarig till Gästrike Återvinnare i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är miljö och hållbarhetsfrågor viktiga för dig?  Drivs du av att träffa kunder? Brinner du för att skapa nya relationer?  Då är det här ett spännande och utvecklande jobb för dig! Just nu söker vi en substratsansvarig med fokus på försäljning till Gästrike återvinnare.

Vi erbjuder en tjänst där du ansvarar för optimeringen av substratförsörjning (matavfall, fettslam etc.) och avsättningen av biogödsel (biprodukt) vid anläggningen. Här får du möjlighet att arbeta självständigt och brett i en roll som kräver både övergripande strategisk planering samtidigt som du är en viktig del i den dagliga operativa planeringen och uppföljningen då du jobbar väldigt nära och samarbetar med de i produktionen.

Du drivs av att ha kontakt med kunder och att träffa människor då ditt huvudsakliga uppdrag ligger inom området försäljning. Du ansvarar för och tar fram en marknadsplan samt ser till att den verkställs för ansvarsområdena, substrat och biogödsel.
Tillsammans med avtalsansvarig bevakar och deltar du i upphandlingar och skapar samarbetsavtal kring avfall. Du säkerställer att volymavtal finns och att de åtaganden vi har i dessa efterföljs. Tillsammans med miljö- och kvalitetsansvariga ombesörjer du att inkommande substrat har rätt kvalitet och agerar kontaktperson mot myndigheter och tillsynsorgan samt ser till att rutiner för animaliska biprodukter efterlevs. Du ansvarar för substratliggare och kontakten med våra avfallskunder samt ser till att dokumentera avvikelser och hanterar dessa.

Ansvarsområden
Som substratsansvarig hos oss på Gästrike återvinnare kommer du ha ett brett ansvar för att driva och utveckla säljprocessen i närområdet. Exempel på ansvarsområden som kommer ingå i rollen är:

• Säkerställa substratförsörjningen för en produktionen
• Leveransplan, uppföljning samt skapa en marknad för biogödsel
• Bevakning och deltagande i upphandlingar och skapa samarbetsavtal kring avfall
• Handelsdokumenthantering
• Avvikelsehantering
• Produktblad och innehållsdeklaration
• Rejekt och biprodukter, avsättning och uppföljning

Arbetstider
Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enlig överenskommelse
Arbetstid: Dagtid

Kvalifikationer
Då ditt huvudsakliga uppdrag ligger inom försäljning ser vi gärna att du har flerårig erfarenhet av att arbeta med försäljning och relationsbyggande.  Du har ett genuint intresse för teknik samtidigt som du brinner försäljning och att bygga nya långsiktiga relationer. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arbete inom produktions-/logistikplanering, kundansvar eller projektledning. Då ditt arbete är väldigt självständigt kommer du att få ta ett stort eget ansvar för hur du lägger upp ditt arbete och din arbetsdag.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom produktområdet, t. ex agronom eller liknande, då med inriktning energi, miljö eller någon annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap inom energigas eller annan teknisk eller kemisk process.

Som person är du  prestigelös, resultatorienterad, relationsskapande, flexibel, självgående och
drar dig inte för att ta egna initiativ. Du trivs på en arbetsplats där det händer mycket och ingen dag är den andra lik.
För att lyckas i rollen krävs att du är en skicklig administratör med mycket god planeringsförmåga och intresse för att samarbeta, skapa goda och långsiktiga kundrelationer och att göra affärer. Tjänsten kräver att du har en god kommunikationsförmåga och att du kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift då vi arbetar med både externa och interna mottagare. 
B-körkort krävs för jobbet.



Ansökan
Sista ansökningsdag den 25 april, välkommen med din ansökan
Kontakt Randstad: Andreas Dahlén, Rekryteringskonsult, andreas.dahlen@randstad.se

Fackliga kontakter
Kommunal, Andreas Dahlman, andreas.dahlman@ekogas.se
Vision, Sofie Blad, tfn 026-17 29 27 alt sofie.blad@gastrikeatervinnare.se




Om företaget
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet ansvarar för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Som anställd hos oss får du ta del av Gästrike återvinnare vill bidra till att förena balans mellan arbetsliv och privatliv, vi erbjuder våra anställda bl a förmåner som flexibel arbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Våra lokaler är placerade på Sörby Urfjäll med tillgång till ett välutrustat gym och bra kommunikationer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


11 maj 2021

11 maj 2021

Hållbarhetsstrateg med fokus på miljö

7 maj 2021