Supplier Quality Engineer till Mycronic

Supplier Quality Engineer till Mycronic

Arbetsbeskrivning

Nu söker Mycronic sin nästa Supplier Quality Engineer. Om du har erfarenhet och intresse av utvecklingsarbete, uppföljning och förbättring av leverantörsprocesser, samt lockas av att arbeta på ett globalt hightech-bolag med stort utvecklingsfokus, kan detta vara en roll för dig!

OM TJÄNSTEN
Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag vars innovativa lösningar har utvecklat elektronikbranschen i över 40 år. Idag fortsätter vi att växa och serva kunder inom ett växande utbud av branscher. Det vi gör påverkar teknikens framtid, och i sin tur hur vi lever våra liv imorgon. Nu söker vi vår nästa Supplier Quality Engineer för att säkerställa utveckling, förbättring och uppföljning av leverantörs- och kvalitetsprocesser. Du kommer att arbeta proaktivt med fokus på att stärka kvaliteten i dessa processer. I denna roll erbjuds du ett brett ansvarsområde där du påverkar och bidrar med dina kunskaper för att sätta strukturer, arbetssätt och förbättringsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som SQE är en stor del av arbetet att bedöma och identifiera leverantörer samt upprätta kvalitetsplaner för redan befintliga. Du kommer även att analysera och bedöma risker kring kvalitet som kan vara kritiska för Mycronics affär samt projekt. Slutligen kommer du vara med och supportera hur förbättring av de olika processtegen kan definieras och implementeras på ett effektivt sätt.

Ansvarsområden:

• Proaktivt identifiera, utreda och tillsammans med leverantörer och medarbetare förhindra kvalitetsbrister

• Granska statistik och leda kvalitetsförbättrande aktiviteter utifrån analys

• Föra dialog med svenska såväl som internationella leverantörer i kvalitetsfrågor

• Deltar med input om tekniska lösningar/specifikationer vid inköp/ritningar för att minska risk för framtida kvalitetsavvikelser

• Genomföra revisioner av leverantörer

VI SÖKER DIG SOM
För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du är en naturlig relationsbyggare med god kommunikationsförmåga och ett affärsmässigt tänk. Som person är du duktig på att effektivt prioritera och strukturera ditt arbete, har hög analytisk förmåga samt är flexibel i ditt tillvägagångssätt.

Andra krav för denna roll:

• Civilingenjörsexamen eller motsvarande

• Erfarenhet av ISO-arbete

• God teknisk förståelse

• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du dagligen kommunicerar på båda språken

Master inom Supply chain/Maskinteknik samt erfarenhet av projektledning är meriterande för denna roll

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mycronic is a Swedish high-tech company with more than 1700 employees engaged in the development, manufacturing, and marketing of production equipment. At Mycronic, we love what we do, but most importantly who we do it with. Because to us the relationships we have with our customers and each other are the keys to success. Take part in the excitement of working with innovative people and global businesses who are elevating today’s standards in modern electronics. Share in the responsibility of bringing great ideas to life within an inclusive culture that not only promotes personal growth and embraces diversity but depends upon it.

Here you are expected to have a voice and will be encouraged to get involved. It’s this very mindset that empowers our people to make a positive difference for a broad range of businesses, society and the planet – every day.

Learn more about Mycronic

Övrig information


* Start: Flexibelt, med hänsyn till din uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Täby, resor ingår i tjänsten. Uppskattningsvis 2-3 dagar/mån
* Rekryteringsprocessen hanteras av AW Executive Search och Mycronics önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Charlotte Runsbech charlotte.runsbech@awexecutivesearch.se. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kvalitetsingenjör

9 april 2024

FÖRBÄTTRINGSKOORDINATOR

FÖRBÄTTRINGSKOORDINATOR

31 januari 2024