Supply Chain Coordinator till internationellt läkemedelsföretag

Supply Chain Coordinator till internationellt läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en Supply Chain Coordinator. Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag och tjänsten är stationerad på huvudkontoret i Solna. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start omgående.

Om tjänsten

Som Supply Chain Coordinator har du daglig kontakt med företag inom dagligvaruhandeln och läkemedelsgrossister. Produkterna du kommer distribuera är såväl läkemedel som snabbrörliga konsumentvaror och i rollen ingår även ansvar för produkternas masterdata i enlighet med rådande GS1 riktlinjer och standard. Du kommer även att säkerställa att man följer EU direktiv och nordisk lagstiftning i distributionen av läkemedel. Du kommer ha mycket kontakt med logistikpartners, de egna lagren och lokala kontor i Norden. Vidare kommer du hantera stora mängder data i Excel och du kommer dagligen arbeta i SAP.

I arbetet krävs det att du kan planera och styra upplägget av din tid för order, leverans, retur och reklamationer för bästa resultat och kundnöjdhet. För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket och arbetsuppgifterna växlar. Du bör vara lösningsorienterad och kunna hitta snabba lösningar på oförutsedda problem.

Du kommer ingå i ett team där man tillsammans hjälps åt att ta ansvar för att ge bästa service och leverans till företagets kunder.



Lämplig bakgrund

Vi ser att du har ca 1-3 års erfarenhet av en liknande roll och förstår helheten i logistikkedjan. Du är van att hantera stora mängder data i Excel, har du kunskaper i SAP är detta meriterande. Du behöver vara flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, det är meriterande om du har arbetat i ett internationellt bolag och förutom svenska behärskar ytterligare ett nordiskt språk.

Som person är du noggrann, kommunikativ och är en lagspelare. Du tycker om att lösa problem och arbeta i en snabbföränderlig miljö där fokus är att ge bästa möjliga service.



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 0766-47 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-03-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2020
  • Ansök senast: 15 augusti 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023