Supply Planner & Material Planner - Sweden Operations

Supply Planner & Material Planner - Sweden Operations

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom områdena logistik och/eller planering där kund och tätt samarbete är i fokus? Skulle du vilja verka i en organisation där vi dagligen arbetar med förbättring av arbetssätt och processer? Då kan rollen som Supply Planner eller Material Planner hos oss på AstraZeneca passa dig perfekt!

På Campus AstraZeneca Södertälje möts vi i innovativa och högteknologiska miljöer för att tillverka läkemedel som förändrar liv. En vardag kantad av orubblig team-anda, stödjande ledarskap och en nyfikenhet som förflyttar gränser. Här är dagarna fulla av hälsosamma val: morgonpass på spinningcykeln, skrattfyllda kaffepauser med kollegorna och promenader i elljusspåret. Välkommen till vår värld, där hälften av alla linjechefer är kvinnor och där vi arbetar aktivt för en friskare värld: från människa till planet. Finns driv, finns möjligheter: vilken väg väljer du?

Vi söker just nu talangfulla Supply Planners och Material Planners till vår planning avdelning inom Sweden Operations. Planning är avdelningen inom Sweden Operations som arbetar med materialanskaffning, varuförsörjningsfrågor och produktionsplanering. Vi levererar livsviktiga läkemedel till kunder över hela världen och just nu lanseras många nyutvecklade produkter varför vi behöver förstärka vårt Planning team i Södertälje.



Din spelplan

Som Supply Planner stödjer och styr du verksamheten inom produktionen utifrån marknadens behov av leveransservice och lagernivåer till lägsta möjliga totalkostnad. Som Material Planner ansvarar du för inflödet av råvaror och förpackningsmaterial till våra olika tillverkningsenheter. Du som Supply Planner och Material planner är organiserad inom Sourcing & Supply, AstraZeneca Sweden Operations.

Våra leverantörer och kunder är såväl interna som externa enheter och organisationer. De färdiga produkterna levereras främst till AstraZenecas marknadsbolag men även till andra produktionsenheter i världen och till externa avtalskunder.

Arbetet innebär ett nära samarbete med samtliga funktioner inom Sweden Operations och i vissa fall även samarbete med marknadsbolag och andra produktionssiter.



Din roll

I planerarens roll ingår bland annat att bevaka kundernas behov, att planera tillverkningen på en uppsättning produktionsavsnitt samt att lägga avrop på råvaror och material efter de produktionsbehov som finns. Det ingår även i planerarens ansvar att analysera kapitalbindning och lagernivåer samt att säkerställa att planeringssystemet är korrekt konfigurerat och uppsatt med rätt masterdata för att representera verkligheten och därmed möjliggöra intelligent planering, automatiserad i så hög utsträckning som möjligt.

I rollen som Material Planner fokuserar du på Inbound Supply Chain och våra många leverantörer. I rollen som Supply Planner fokuserar du på produktion samt Outbound Supply Chain och våra många marknadsbolag, externa kunder och distributionscentraler.

Som planerare deltar du i olika projekt, tvärfunktionella team och arbetsgrupper inom Sweden Operations. Att arbeta med förbättringar är en viktig del i rollen.



Vi förutsätter

Att du som söker har högskoleutbildning på master-/civilingenjörsnivå med inriktning mot logistik eller produktionsplanering. Alternativt en mångårig relevant erfarenhet av produktion och planering kompletterad med vidareutbildning inom logistik.

Du har lätt att lära, är drivande, serviceinriktad och flexibel med en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. I denna roll krävs att du har stor ansvarskänsla och arbetskapacitet, tar ägandeskap och är självgående. Det är viktigt att du har en god numerisk och analytisk förmåga inklusive god kunskap i MS Excel för datorbearbetning. God kunskap i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt är ett krav.



Framgångsfaktorer

* Du har lätt för att fatta beslut och du prioriterar snabbt och anpassar din ambitionsnivå på ett affärsmässigt sätt.
* Du motiveras av att förbättra arbetssätt och automatisera manuella processer och arbetsmoment.
* Kunskap i SAP är en merit.
* Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från andra funktioner inom AstraZeneca Sweden Operations.

Då vi inom AstraZeneca arbetar med LEAN och ständiga förbättringar är det viktigt med öppenhet för nya arbetssätt. Andra egenskaper vi värdesätter är stort kundfokus, kommunikationsförmåga och en förmåga att bygga relationer.



Varför AstraZeneca?

När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort. Att leverera medicin som förändrar människors liv handlar om att ha entreprenörsanda - att hitta stunderna och förstå dess potential.

Vi söker därför dig som gemensamt med ditt team kommer göra skillnad för patienters liv varje dag. Detta genom din förmåga att självständigt leda och motivera ditt team att nå uppsatta mål inom budget, tid och till rätt kvalité. Vi på AstraZeneca välkomnar din positiva attityd och din vilja att utveckla både dig själv, ditt team och avdelningen. Du kommer få användning för ditt driv samt din förmåga att arbeta både noggrant och strukturerat även vid ett högt tempo.



Föreställer du dig redan att gå med i vårt team i Södertälje? Bra, för vi kan inte vänta med att höra från dig.

Välkommen med din ansökan senast den 23:e augusti, 2020. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Du hittar kontaktuppgifter när du klickar dig vidare via "ansök" om du vill ha mer utförlig information om tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AstraZeneca
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2020
  • Ansök senast: 22 augusti 2020

Besöksadress

Pepparedsleden 1
None

Postadress

43183
0181, 43183

Liknande jobb


24 april 2024

16 april 2024