Supply planner till NetOnNet

Arbetsbeskrivning

Supply planner till NetOnNet
Har du erfarenhet av inköpsadministration, haft leverantörsansvar och/eller svarat för materialförsörjning? Skulle du dessutom beskriva dig som strukturerad, initiativtagande och noggrann? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start i januari / februari, en inköpare till NetOnNet i Viared, strax utanför Borås.

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Borås

Omfattning: Heltid, för start i januari / februari och 6 månader (med möjlig förlängning).

Arbetsbeskrivning
Här välkomnas du till nybyggda lokaler i Viared, knappt 6 kilometer från Borås centrum. Du kan ta såväl buss (två linjer) som bil på under kvarten. Väl på plats sitter du med ditt team i öppna kontorslandskap. Ditt team är sedan ett av de sju teamen som finns inom inköp. Du kommer övergripande att arbeta med inköp, lagerhållning och butiker.

Dina arbetsuppgifter:

• registervård (lägga upp och uppdatera artiklar).
• orderläggning.
• leveransplanering, leveransuppföljning och leverantörsutvärdering.
Kvalifikationer
Här behöver du;

• minst 2 års erfarenhet av inköpsadministration, med fördel där du också hanterat lagernivåer, haft leverantörsansvar och/eller ansvar för materialförsörjning.
• relevant eftergymnasial utbildning (till exempel från yrkeshögskola).
• goda färdigheter i flödesplanering och systemvana, företrädesvis inom Excel.
• goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du trygg i din erfarenhet, strukturerad och noggrann. Vi tänker att du har lätt att axla nya inköpsroller, finna din väg i olika system och arbeta resultatinriktat. Visst är du också positiv, hjälpsam och mån om ett gott samarbete såväl kollegor som avdelningar emellan? Men du kan också ta egna initiativ, planera framåt och följa upp. Har du dessutom en ljus syn på arbetslivet så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Vi ser det som plus (men inte krav) om du har arbetat i Jeeves och/eller Visma.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-02-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 23 januari 2017

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023