Support och Orderhandläggare till Sveba Dahlen

Support och Orderhandläggare till Sveba Dahlen

Arbetsbeskrivning

Har du en god teknisk kännedom och ett driv att utveckla kontakter runt om i världen? Då kan rollen som Support och Orderhandläggare vara något för dig.
Välkommen med din ansökan till ett spännande uppdrag på Sveba Dahlen- ett världsledande bolag inom utveckling och tillverkning av utrustning för bageriindustrin!


Om tjänsten
I rollen som Support och Orderhandläggare på Sveba Dahlen kommer du besvara och lösa kundfrågor från hela världen via telefon och mail. Du arbetar i ärendesystemet Zendesk. Du kommer även administrera order samt hantera och dokumentera kundreklamationer.

Arbetsuppgifter
• Besvara och lösa kundfrågor via telefon och mail i Zendesk
• Administration av order i IFS reservdelar
• Säkerställa kundnytta och kundnöjdhet genom ett effektivt arbetssätt
• Planera servicearbeten hos kund inom Sverige och utomlands
• Dokumentera kundreklamationer i Canea
• Sammankalla och genomföra support i realtid med kunder (Sveba reality)

Du kommer tillhöra ett team bestående av totalt sju personer. Du börjar som konsult med stor chans till övertag så småningom. Arbetet är förlagt på dagtid, måndag-fredag med möjlighet till flex.



Om bolaget
Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag världsledande inom utveckling och tillverkning av utrustning för bageriindustrin. Våra varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterad på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.

Sveba Dahlen finns på ett stort antal marknader i länder runt om i världen. Vårt koncept är detsamma även globalt – vi är den tillförlitliga och professionella affärspartnern med en engagerad och tillgänglig organisation, användarvänlig design och robust, högpresterande och energieffektiv utrustning.

Se ”Sveba Dahlen Brand” eller läs mer om oss på sveba-dahlen.com.


Om oss
Du kommer att vara anställd hos oss på Speed Professionals, ett bolag inom Speed Group, men arbetar på uppdrag hos vår kund Arom-dekor. För oss är det viktigt att du känner en stor trygghet i din anställning. Speed Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag, vilket är ett kvitto på hög kvalitet och affärsmässighet. Självklart har du som anställd möjlighet att ta del av vårt friskvårdsbidrag samt delta i olika konsultaktiviteter. På Speed Professionals har vi månadslön.
Som anställd hos oss på Speed blir du en del av ett företag som präglas av kreativitet, engagemang och kompetens. Dessa kärnvärden har vi med oss i vardagen och ser på så vis till att såväl våra kunder som du som medarbetare är riktigt nöjda. Välkommen till oss på Speed!
Läs mer om oss på speedgroup.se.


Om dig
För att lyckas i rollen som Support och Orderhandläggare ser vi att du har en god teknisk och mekanisk kännedom gällande maskiner och du har ett intresse för teknik. Du har erfarenhet från att ha arbetat i olika IT-system och blivit vass på detta. Det är starkt meriterande om du har en 2-årig El-teknisk utbildning samt om du arbetat som tekniker på fältet ett par år.

Till rollen som Support och Orderhandläggare söker vi dig som är noggrann, serviceinriktad och prestigelös. Du uppskattar och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Vi ser att du är en duktig administratör som är trygg i rollen att ta ansvar och du har ett strukturerat arbetssätt. Du har ett högt affärsmannaskap och är duktig på att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Som Support och orderhandläggare har du även ett stort driv och en förmåga att leda och motivera andra.

Som person är du en målinriktad problemlösare och kan hålla en hög servicegrad även vid stressade tillfällen. Du är duktig på att kommunicera med andra människor och värdesätter ett gott samarbete med kollegor och övriga aktörer. Eftersom du kommer ha kundkontakter över hela världen, behärskar du engelska och svenska väl i både tal och skrift. Du har en säljande och ansvarsfull inställning till externa och interna kunder.

Välkommen med din ansökan!


Ansökan
Ansökan sker på speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Risberg på annika.risberg@speedgroup.se

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
____

Sökord: El-teknisk support, exportsupport, teknik, el, supportavdelning, kundservice, callcenter, customer service, orderhandläggare, kundtjänstmedarbetare, administratör, administration, kundtjänst, kundsupport, orderhanterare

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder

Johannes Hedlund

Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson

Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren

Andreas Tärnegård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Verkstadsgatan 14 50462 Borås
None

Postadress

Verkstadsgatan 14
Borås, 50462

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023