Supportmedarbetare - ge professionell service till medarbetare

Supportmedarbetare - ge professionell service till medarbetare

Arbetsbeskrivning

RK Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen
Till RK Kontaktcenters Supportsektion söker vi nu medarbetare. Har du erfarenhet av arbete i supportfunktion för IT-frågor, har god samarbetsförmåga och är flexibel kan detta vara rollen för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som supportmedarbetare får du frågor gällande alla de områden som förvaltningsavdelningen ansvarar för på Regeringskansliet, med fokus på, IT-stöd, mobila verktyg och digitala möten. Din närvaro är viktig och arbetstiden är schemalagd, oftast dagtid men kvälls- och helgarbete förekommer regelbundet.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär att ta emot och lösa supportärenden från Regeringskansliets medarbetare. Ärenden kommer in via telefon, personligt möte, webbformulär eller e-post och du arbetar med registrering, prioritering och återkoppling. Du kommer att arbeta med uppdatering av kundstödsverktyg enligt våra processer för ärendehantering och bidrar till att uppdatera organisationens kunskapsstöd samt att kvalitetssäkra lösningar.

Utökade supporttjänster till politisk ledning och riktade supporttjänster till verksamhetskritiska processer förekommer.

Läs mer om vår verksamhet på Regeringen.se

Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet av direkt kundkontakt via servicedesk liksom aktuell erfarenhet från supportfunktion för IT-frågor. Du har god erfarenhet av felsökning och användarsupport på datorer, mobiltelefoner, surfplattor. Du arbetar med många kontaktytor och parallella processer i en miljö där tempot bitvis kan vara högt med snäva tidsramar. För att lyckas i rollen krävs att du har god kunskap om digitala möten, MS Word och utvecklarläget i Word, MS Excel, Windows operativsystem samt Apple IOS.

Om du har arbetat i enlighet med ITIL eller annan processmodell för tjänstehantering, har mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar, SharePoint, mobila plattformar samt har grundläggande nätverkskunskaper och kännedom om Active Directory är det också meriterande. Vidare är det meriterande med kurser och eventuell certifiering inom support eller kundservice till exempel support center analyst.

Dina egenskaper
Du är en skicklig medarbetare som använder din kompetens, prestationsförmåga, kunskap och förhållningssätt för att uppnå efterfrågat resultat. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lösningsorienterad samt lugn och stabil. Vidare trivs du med att kommunicera med personer runt om i organisationen. Du är bra på muntlig kommunikation och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, anpassat till situation och mottagare. Du har också ett naturligt intresse för omvärldsbevakning och teknisk utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mimi Horneman som är sektionschef, på 08-405 45 43. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Eva Mörnås Bergmark på 08-405 32 70. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Erik Willhelmsson för Seko och Melanie Hedlund Bjerstedt för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 4 oktober.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Junior Service Desk Agent

Junior Service Desk Agent

27 oktober 2021

Supporttekniker till Office i Stockholm

Supporttekniker till Office i Stockholm

27 oktober 2021

26 oktober 2021