Supportmedarbetare med erfarenhet av SQL till Mimer

Supportmedarbetare med erfarenhet av SQL till Mimer

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för IT?
Vill du jobba i en spännande roll där man kommer få vara en del av problemlösning på komplexa problem?
Urval sker löpande så tveka inte på att skicka din ansökan redan idag


Dina arbetsuppgifter
Du kommer i denna roll hantera Mimers kundsupport med följande arbetsuppgifter:
- Support till kunder över telefon och mail
- Ta emot och hantera ärenden samt skicka vidare ärendet till rätt person

Utöver detta kommer du beroende på tidigare kunskap/intresse jobba med teknisk dokumentation där du bland annat skriver produktbeskrivningar och redigerar i redan befintliga dokument, eller kommer ditt fokus att vara på att utföra tester och kvalitetsarbete av Mimers system. Då kommer du istället ta fram testrutiner, testspecar, följa upp och förbättra testprocessen samt löpande kvalitetsarbete.


Om företaget
Företaget levererar datasbaslösningar där visionen är att deras produkt ska bli den mest flexibla databasen på planeten.
Kunden genomsyras av visionen att världen kan bli bättre och strävar därför att ständigt utvecklas för att ligga i framkant vad gäller innovativt tänkt och kvalitet.
Genom att definiera och realisera, utvecklar de produkten och kundens affärsmöjlighet.
Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle


Din profil
Skallkrav:
• Relevant utbildning inom IT / Support eller liknande
• Erfarenhet av SQL - databaser
• Svenska/Engelska i tal och skrift

Meriterande är om du:
• Arbetserfarenhet inom kundsupport
• Kunskap inom algoritmer och datastrukturer
• Kunskap/Intresse inom programmering

För att passa i rollen ser vi att du som person är driven och nyfiken.
Vi ser också att du är lösningsorienterad samt att du trivs med kundkontakt



Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Centrala Uppsala
Omfattning: 100%
Arbetstider: Mån-fre 08–17 med möjlighet till flexibel arbetsplats

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb