Supporttekniker / Helpdesk till långt uppdrag i Linköping

Arbetsbeskrivning

Experis IT i Östergötland växer och vi söker nu dig som vill jobba med IT support / helpdesk, där du får kombinera din erfarenhet och ditt IT intresse med service, i en växande och utvecklande miljö.

Urval och tillsättning sker löpande så ansök redan idag!

Välkommen som konsult hos Experis IT!



Arbetsbeskrivning

Din huvudsakliga arbetsuppgift är hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. De vanligaste ärendena man hanterar i Service Desk är lösenordsåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Detta följs av konfigurationsfel i Microsoft Office paketet eller i Windows. Arbetsuppgifterna kan även innehålla identifiering av hårdvaruproblem eller grundläggande nätverksfelsökning.



Vem är du?

Service Desk är ansiktet ut mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det nås genom att ha ett brinnande supporthjärta men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation. Du har erfarenhet av arbete i support / helpdesk och det är mycket meriterande om du även har en gymnasial/eftergymnasial IT-utbildning.

Det är även ett krav att du kan tänka dig att arbeta skift, vilket även innebär att du kan ta dig till arbetsplatsen under alla tider på dygnet, varpå körkort och tillgång till bil är ett måste om du bor utanför stan.

Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Du ska vara bara svensk medborgare och klara FMV's RK2-klassning.

För att du ska både trivas och passa in i rollen som First Line-medarbetare och konsult hos oss på Experis IT är det viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och ta eget ansvar, men också att du en "team-player", dvs. en person som både bidrar till och trivs i en grupp.

Du brinner för teknisk support, problemlösning och tycker mycket om att arbeta med kundkontakt via telefon!



Vad kan vi erbjuda dig?

Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i både svensk och internationell miljö.

* Spännande tjänster på marknadens mest intressanta företag.

* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.

* Nätverkande med andra IT-konsulter, IT-specialister och en Konsultchef på Experis som har ditt allra bästa i fokus!



Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Självklart får du också träningsbidrag av oss på Experis.





Kontakt

Välkommen med din ansökan till Experis IT. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis IT är du välkommen att kontakta kandidatspecialist Lisa Andelius på

Välkommen med din ansökan!













Sökord: first line, first-line, 1st line, support, helpdesk, IT tekniker, IT-tekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Support Tekniker till Lund! - 006FYQ

Support Tekniker till Lund! - 006FYQ

4 december 2020