Supporttekniker med kompetens inom Google workspace

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en supporttekniker som har erfarenhet att jobba i Googles miljöer, framförallt Google Workspace och Chromebook. Som konsult hos oss får du fantastisk erfarenhet som supporttekniker, och dessutom stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter:

Vi söker en tekniskt kunnig och kundfokuserad IT-supporttekniker till vår kund. Du kommer att vara ansvarig för att hjälpa medarbetare med tekniska problem och felsökning, samt bidra till vår organisations övergripande IT-infrastruktur.

- Du kommer få ta emot och hantera tekniska supportfrågor från våra användare på ett professionellt sätt via telefon, e-post och andra kanaler.

- Diagnostisera, lösa och felsöka tekniska problem på datorer, skrivare, telefoni, nätverk, programvara och annan IT-infrastruktur.

- Hantera beställningar av IT-relaterade produkter

- Dokumentera tekniska supportfrågor och felsökningsåtgärder för att hjälpa till att
förbättra våra processer och rutiner.

- Samarbeta med andra avdelningar inom organisationen för att identifiera och lösa
tekniska problem och bidra till organisationens IT-infrastruktur.

Var och en av dessa roller kräver rätt person på rätt plats, och det är vi verkligen experter på. Vi har ungefär 70 konsulter ute på uppdrag, 0 personer på bänken och ett oerhört högt betyg på Great Place To Work = folk gillar att jobba här.

Du har förmodligen:

- Gedigen kunskap om datorer, skrivare, nätverk, och programvara, inklusive hur man diagnostiserar, löser problem och felsöker tekniska problem. Kunskap om administration i Google Workspace samt hantering av Chromebook-datorer

- Tydlig kommunikation med användare och förklara tekniska problem både muntligt och skriftligt.

- God förståelse för kundservice och en hög grad av tålamod och empati för att kunna hantera frågor från organisationen och klagomål på ett professionellt sätt.

- Relevant yrkeserfarenhet inom teknisk support.

- Du har goda kunskaper i tal och skrift i Svenska och Engelska. Det är meriterande om du behärskar Norska eller Finska.

Du är förmodligen:

- Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete

- Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet

- Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt

Human IT

Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden 🚀

- Tillsvidareanställning med fast månadslön

- Kollektivavtal

- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag

- Utvecklingsplan

- Hälsoförsäkring

- Pension

- Rabatt på SATS

- Konsultstyrelse + konsultevent

- Förskottssemester



Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Stockholm.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!

Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024