Supporttekniker som vill arbeta ute hos kund sökes för jobb i Skåne

Arbetsbeskrivning

Som är supporttekniker ute hos kund är det du som underlättar vardagen för alla medarbetare. Antingen hjälper du dem via telefon och mejl samt fjärrstyr (för att ni befinner er på olika siter/världsdelar) eller så hjälper du dem f2f.

Genom kreativ felsökning och social smidighet löser du ärende på ärende. Reggar allt i ett ärendehanteringssystem. Allt för att det ska underlätta flödena i hela IT-organisationen. Det finns en kunskapsbank med rutiner och tillvägagångssätt, lär du dig navigera i den underlättar det ditt jobb avsevärt. Givetvis är kunskap och Google också finfin hjälp i problemlösningen. Hur gärna du och teamet än vill att den ska vara uppdaterad med alla nya rutiner och uppgraderingar är den inte alltid det, men detta är något du tycker är viktigt och gärna hjälper till med när tid finns.

Att hjälpa användarna till en smidigare vardag är något du trivs med. Det är du som är experten på IT-relaterade frågor. Även om du inte kan lösa frågorna direkt, är du den som håller det du lovar och återkommer i tid. Du är inte den mest seniora i teamet, med andra ord har du andra seniora tekniker att fråga om hjälp. Det underlättar troligtvis för dig om du arbetat i en servicedesk tidigare genom antingen praktik eller jobb. En utbildning inom IT är att föredra. Ett gott humör och god humor? Ja det hjälper dig också på traven!

Buzzwords för tjänsten är: #activedirectory #tcp/ip/dns/dhcp #windows #molnlösningar #klient #server #ärendehantering #felsökning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Liknande jobb