OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en spännande möjlighet för dig som har ett stort IT-intresse och som vill arbeta i en bred och varierande roll. Som person är du serviceminded och gillar problemlösning samt har tidigare erfarenhet av support. Här får du möjlighet att ständigt utvecklas i din yrkesmässiga roll då ingen dag är den andra lik. Läs vidare nedan och ansök idag!
OM TJÄNSTEN
Som supporttekniker kommer du vara en del av Aidons Team Service Center i Sverige och arbeta kundnära med exempelvis drift, underhåll av system och miljöer. Du har en varierande roll där du kommer att ha kontakt med många olika medarbetare på företaget och hjälpa dem med IT-support och administration kopplat till det.
Du erbjuds
* Erfarna kollegor inom och utanför den egna gruppen där ni tillsammans kommer fram till olika lösningar
* Möjlighet till stort eget ansvar med varierande arbetsuppgifter
* En härlig arbetsmiljö där alla kollegor arbetar tillsammans för att nå organisationens gemensamma mål.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:
* Erbjuda teknisk support till Aidons kunder
* Ansvara för problemlösning i e2e-miljöer
* Se över driftningen av hostade kundmiljöer
* Ansvara för uppgraderingar av Aidons centrala system
VI SÖKER DIG SOM
* Eftergymnasial utbildning inom relevant ämne, tex. teknik eller IT.
* God kommunikationsförmåga
* E2e förståelse för komplexa kundmiljöer inklusive olika enheter, system, kommunikation och integrationer.
* Kunskap och erfarenhet av drift och övervakning av IT-systeminfrastruktur
* Erfarenhet av Azure, Windows-serverhantering, MS SQL-serverhantering (säkerhetskopierings- och återställningsrutiner, databashantering)
* Grundläggande kunskaper om nätverksinstallation (VPN, brandväggar).
* Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.
Meriterande om du har
* ITIL-certifikat
* Tidigare erfarenhet av energy business/smart metering
* Flytande i norska eller finska, i både tal och skrift.
Som person är du
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Problemlösande
Vidare tror vi att du är en självgående person som trivs med självständigt arbete. Denna roll innebär många kontaktytor både inom organisationen och ut mot kund, därför är det även mycket viktigt att du är kommunikativ och har en bra samarbetsförmåga.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 8-17
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Aidon är en väletablerad nordisk leverantör inom teknik och tjänster för smarta elnät och smart energimätning. Sedan 2004 har de hjälpt sina kunder, elnätsbolagen, att öka eldistributionens tillförlitlighet och att hantera de stora förändringar som pågår inom energisektorn på ett proaktivt sätt.
Läs mer om Aidon.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231