Supporttekniker till Business Sweden i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som supporttekniker onsite hos Business Sweden i Stockholm jobbar du dagligen med hårdvara och mjukvara hos en av Sveriges bästa arbetsgivare!

Gillar du en miljö där kvalitet och service i ditt arbete uppskattas och syns? Då kommer du trivas i rollen som supporttekniker hos Business Sweden.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som supporttekniker på Business Sweden jobbar du i en spännande och händelserik miljö. Business Swedens syfte är att hjälpa svenska företag att nå sin fulla internationella potential och utländska företag att investera och expandera i Sverige. Du supporterar därför kollegor såväl på Stockholmskontoret som i resten av världen, med tydliga mål att arbeta emot. Du kommer att jobba med installation av hårdvara och support över telefon/mail hos en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• Installera och konfigurera nya klienter Microsoft / Windowsmiljö
• Supportera hårdvara (datorer, skrivare och telefoner)
• Ge förstklassig service och support i en internationell miljö

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Kontoret ligger i World Trade Center vid Stockholms Centralstation och du kommer att tillhöra Business Swedens IT-team som idag består av fem personer. Business Sweden har runt 500 anställda på över 50 av världens mest intressanta marknader. Du jobbar i en internationell miljö där både svenska och engelska är en del av din vardag. Business Sweden kommer under 2017 göra flera omfattande projekt i syfte att migrera tekniken till molnlösningar, där du får vara en del av resan.

Uppdraget är en del i vår konsultverksamhet och varar i sex månader varefter det finns möjlighet till direktanställning hos kund.

VEM ÄR DU?

Du har jobbat som supporttekniker tidigare, gärna i en helpdesk, 1st line eller onsite. Eftersom du dagligen har kontakt med många användare är det viktigt att du trivs i en social roll med fokus på hög service och kvalitet. Du har kunskap om hårdvara, installation av klienter samt mobiltelefoner. För att trivas i rollen bör du vara nyfiken på ny teknik då företaget satsar på detta framåt. Svenska och engelska är ett krav då du har en internationell roll.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.OM BUSINESS SWEDENBusiness Swedens syfte är att hjälpa svenska företag att nå sin fulla internationella potential och utländska företag att investera och expandera i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd, såväl i Sverige som på nära 50 av världens mest intressanta marknader.Business Sweden bildades den 1 januari 2013 genom en sammanslagning av Exportrådet och Invest Sweden. Business Sweden ägs av staten och näringslivet, som representeras av Utrikesdepartementet och Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 november 2016

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Technical Support Desk Representative

Technical Support Desk Representative

27 november 2020